Miliard na walentynki

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Święto nie jest w Polsce tak hucznie obchodzone jak w USA, ale dla wielu branż to sposób na zwiększenie obrotów.

Handlowcy starają się promować obchody walentynek. Dzisiaj ze wszystkich stron atakują nas czerwone serca i róże. Zdaniem 78 proc. Polaków to miły zwyczaj i dobra okazja, by powiedzieć bliskim o swoich uczuciach, wynika z badania przeprowadzonego przez program lojalnościowy PayBack. Jednak tylko co piąty badany wybierze się z tej okazji do restauracji, kina, klubu lub teatru. 57 proc. planuje spędzić walentynki w domu. To święto ma duże znaczenie tylko dla 14 proc. kobiet i 11 proc. mężczyzn. Jednak aż 85 proc. uważa, że to okazja do obdarowania kogoś bliskiego. Ale wielkich kwot nie chcą wydawać: 68 proc. wyłoży do 50 zł, 22 proc. – do 100 zł, a tylko co dziesiąty badany mocniej potrząśnie sakiewką. Mimo wszystko to dla handlowców dobry czas.

(…)

Powodów do narzekań nie maja dostawcy kwiatów. Największą popularnością cieszą się czerwone róże. – Kwiaciarnia nie może pozwolić sobie na to, aby zabrakło jej kwiatów na walentynki – mówi Andrzej Dąbrowski, właściciel grupy florystycznej Florand z Bolesławca.

– Ale gdy zamówi ich za dużo, to jest ryzyko, że zostanie z towarem. Wzmożony popyt trwa zaledwie dwa dni. Dlatego to trudny czas dla branży.

Marcin Cmok z zajmującej się importem kwiatów firmy Green Planet z Poznania wyjaśnia, że sprzedaż kwiatów rośnie w tym czasie w całej Europie, co przekłada się na znaczny wzrost cen. Czerwone róże z importu, jak i od polskich ogrodników, zaczynają drożeć już na początku lutego.

– Długa róża czerwona Red Naomi z importu w ciągu roku kosztuje w kwiaciarniach średnio 6,5 – 8 zł. Natomiast teraz jej hurtowe ceny sięgają 7 – 9 zł – mówi Andrzej Dąbrowski.

Polacy na walentynki moga wydać nawet ok. 1 mld zł, wynkia z szacunków ekspertów. To nie jest wielka suma – nawet z okazji 1 listopada obroty są wyższe. (…)

Piotr Mazurkiewicz, bd

źródło: Rzeczpospolita

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.