Biznes wrażliwy na pory roku

Andrzej DąbrowskiPrzedsiębiorczość dla uczniów, WF Dodaj komentarz

Start w pierwszym kwartale

Styczeń i luty to niestety martwe miesiące dla większości branż. Jedną z nielicznych, które notują rekordową sprzedaż w początkowych miesiącach roku, są kwiaciarnie. Najkorzystniejszym momentem na otwarcie tego biznesu jest początek lutego. Walentynki, Dzień Kobiet i Dzień Matki to okres żniw, który pozwala utrzymać sklep w chudych miesiącach jak np. grudzień czy styczeń.

– Ważne jest jednak, by w takich momentach nie przeinwestować. Kwiaty bowiem żyją krótko i te zamówione na Walentynki mogą nie nadawać się już do sprzedaży na Dzień Kobiet – radzi Andrzej Dąbrowski, właściciel Grupy Florystycznej Florand, która chce budować sieć franczyzową Bukieciarz. – Z drugiej jednak strony, katastrofą byłoby też, gdyby w taki dzień róże, goździki czy gerbery skończyły się o godzinie 12. Dlatego na takie okazje będziemy proponować naszym franczyzobiorcom wzięcie większej ilości towaru w komis. Będą mieć pewność, że kwiatów nie zabraknie i że nie zostaną po takim dniu z nadwyżką – dodaje.

Początkowe miesiące roku w innych branżach warto wykorzystać na przygotowanie się do otwarcia oraz przeprowadzenia promocji swojej działalności. Wiosna jest już bowiem bardzo dobrym okresem pod względem sprzedaży dla sklepów odzieżowych, salonów fryzjerskich, centrów dietetycznych czy też sklepów z artykułami urządzania wnętrz.

Więcej TUTAJ

http://www.franczyzawpolsce.pl/aktualnosci/temat-tygodnia/2672-biznes-wrazliwy-na-pory-roku

Artykuł został opublikowany na portalu www.franczyzawpolsce.pl, w dniu 2011.01.05

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.