Franczyzowe nowości chcą zawojować rynek

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Nowe branże we franczyzie

Dopiero niedawno pojawiły się też systemy w branżach bardzo dobrze rozwiniętych w naszym kraju, ale głównie przez niezależnych przedsiębiorców, a nie operatorów sieci franczyzowych. Mowa m.in. o aptekach. Jest ich na rynku ponad 13 tys., w ramach sieci funkcjonuje mniej niż połowa, aczkolwiek wiele z tych sieci ma charakter programów lojalnościowych, a nie franczyzy. Na rynku pojawiły się jednak w ostatnim czasie takie systemy jak Mediq, Bliska Apteka czy Arnika, które rozpoczęły już proces pozyskiwania franczyzobiorców i mają na swoim koncie pierwsze sukcesy.

Kolejną nową branżą rozwijaną poprzez franczyzę są kwiaciarnie. Takie oferty jak Fashion Flowers, Flora Poland czy Bukieciarz nie pozyskały do tej pory zbyt wielu inwestorów. Chociaż niektórych przypadkach są to firmy z dość dużym jak na ten rynek doświadczeniem – Bukieciarz działa od 16 lat i ma 6 własnych sklepów, a Fashion Flowers – 5 kwiaciarni, pierwsza uruchomiona została w 2001 roku.

W tym roku z franczyzą wyszły na rynek także firmy świadczące usługi dla biznesu takie jak Promstar.pl i Servicios Normativos. Obie mają na razie tylko po jednym oddziale własnym. Promstar.pl zajmuje się sprzedażą ruchomości firmowych i państwowych w drodze licytacji, jego oddział działa od roku w Krakowie. Natomiast SN to hiszpańska firma doradzająca w zakresie systemów zarządzania powstała w 1996 r., ale w naszym kraju działająca dopiero od tego roku.

Więcej TUTAJ

Artykuł został opublikowany na portalu www.franczyzawpolsce.pl w dniu 2010.09.24

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.