Negocjacje – skuteczny sposób na bardziej rentowne kontrakty

Andrzej DąbrowskiKonsultant w biznesie florystycznym, Przedsiębiorczość, WF, Wsparcie Dodaj komentarz

Negocjacje – od skutecznego przygotowania się do nich zależy ich płynny przebieg oraz osiągnięcie korzystnych zapisów w umowach, aktach notarialnych, czy też kontraktach.

Sukces negocjacji to także między innymi umiejętność uważnego słuchania, wychwytania istotnych informacji, umiejętność ripostowania, kontrargumentacji, to także umiejętność przekonania partnera do swojego stanowiska.

Negocjuję trudne umowy, ale dzięki temu, że powyższe umiejętności posiadam, że jestem dokładny i bardzo dobrze przygotowuję się do każdego spotkania osiągam sukcesy na rzecz moich Klientów.

Prowadzę negocjacje cenowe, jak też negocjacje warunków współpracy. Dopilnowuję umieszczenia odpowiednich zapisów w umowach, pomagam uzyskać lepsze warunki zakupu lub wynajmu. Wspieram wiele rodzajów rozmów.

Wspomagam moich Klientów w momentach, kiedy nawiązują współpracę z nową firmą oraz w sytuacjach, gdy z różnych względów potrzebują zmienić warunki trwającej już współpracy.

Pomoc zewnętrznego eksperta daje wiele korzyści osobom odpowiedzialnym za negocjacje oraz rozumiejących ich znaczenie dla rozwoju biznesu.

Przede wszystkim odciąża je z tej funkcji, pozwalając skupić się na innych obowiązkach, zwalnia ze stresu, który często towarzyszy negocjacjom, zapewnia jak najlepsze przygotowanie rozmów, co wpływa na osiągane wyniki.

Negocjacje mogą m.in. dotyczyć:

  • Warunków współpracy.
  • Czasu realizacji.
  • Warunków dostawy.
  • Wartości, na którą zostanie podpisany kontrakt.
  • Ceny, jaką firma jest gotowa zapłacić za określony produkt, usługę.
  • Ceny, którą producent chce przeforsować w momencie sprzedaży swojego urządzenia.
  • Wartości nabywanego gruntu.
  • Warunków współpracy.
  • Warunków wprowadzenia produktów do punktów sprzedaży.
  • Warunków promocji.
  • Opłat marketingowych.
  • „Miejsca na półce” danego produktu.

Przystępując do prac określam jakie dane, dokumenty i informacje Klienci powinni przygotować przed negocjacjami, dla znaczącego powiększenia zasobu własnych przewag.

Sprawnie kompletuję niezbędne informacje, które wykorzystuję do osiągnięcia sukcesu negocjacyjnego. Każdorazowo w procesie przygotowawczym opracowuję różne scenariusze negocjacyjne, dostosowane do możliwości rozwoju sytuacji. Wychwytuję wszelkie niekonsekwencje w zapisach i uszczegóławiam umowy tak, by były bezpieczne dla moich Klientów i chroniły ich od ryzyka poniesienia strat.

Dzięki uprzedniemu określeniu z Klientem minimum i maksimum oczekiwań, wiem, czego Klient żąda od negocjacji i jakie warunki będą go zadowalać.

Negocjacje prowadzę w taki sposób, by nadmiernie nie angażować moich Zleceniodawców. Dotychczasowi Klienci widząc skuteczność mojej pracy na pierwszym spotkaniu, powierzali mi samodzielną kontynuację negocjacji wiedząc, że swój sukces pozostawiają w rękach eksperta.

Klientowi daję dużo więcej niż samą usługę negocjacyjną.

Daję również doradztwo związane z niezwykle istotnym przygotowaniem się do tychże negocjacji.

Możecie Państwo zadać sobie pytanie – Po co w ogóle negocjować? Przecież można podpisać warunki współpracy takie, jakie oferuje kontrahent.

Oczywiście, że można, tylko:

  • Dlaczego nie wykorzystać możliwości uzyskania lepszych warunków niż pierwotnie proponowane?
  • Czy nie warto zabezpieczyć się przed niekorzystnymi zapisami w umowie?
  • Czy nie lepiej mieć możliwość wpływu na przebieg współpracy?
  • Być partnerem dla drugiej strony a nie tylko wykonawcą?

Odpowiedź pozostawiam Państwu.

Zapraszamy do kontaktu!

Andrzej Dąbrowski

Konsultant w biznesie florystycznym

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.