Franczyzowe odkrycia 2010

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Nowe branże we franczyzie

Oprócz Multifoodu, No+Vello czy Mediq pojawiło się w naszym kraju jeszcze kilka kolejnych konceptów reprezentujących zupełnie nowe dla rynku franczyzowego branże bądź segmenty.

Sukcesem okazał się franczyzowy debiut Bajartu, firmy zajmującej się artystycznym malowaniem wnętrz. Ogłosiła ona plany rozwoju poprzez franczyzę jeszcze w 2009 r., ale w samej końcówce. Wtedy to, w grudniu powstał pierwszy oddział franczyzowy. Ta młoda i dość nietypowa sieć szybko była w stanie zachęcić do współpracy kolejnych biorców – dziś ma ich już siedmiu.

W tym roku debiutowały także z sytemami franczyzowymi pierwsze sieci kwiaciarni – Fashion Flowers, Bukieciarz, Kwiatoteka. One jednak nie odnotowały na razie znaczących sukcesów w zakresie pozyskiwania franczyzobiorców. Bez franczyzobiorców jest także na razie Swiss, sieć sklepów z zegarkami. Ogłoszenie rozwoju poprzez franczyzę jest jednak w przypadku tej firmy wydarzeniem z ostatnich tygodni. Biorąc pod uwagę fakt, że sieć działa na rynku długo (od 1999 r.), jest już dość dobrze przetestowana (ok. 60 lokalizacji), a do tego nie ma bezpośredniej konkurencji, która proponowałaby franczyzę, można liczyć na to, że uda jej się w przyszłym roku pozyskać pierwszych partnerów.

Szczególnym konceptem, łączącym sklep piekarniczy z minikawiarenką, jest Gorąco Polecam Nowakowski. Ta sieć, podobnie jak Bajart, uruchomiła system franczyzowy jeszcze w 2009 r. Ten rok pokazał, że był to strzał w dziesiątkę. Na koniec 2009 r. sieć miała 13 placówek, w tym jedną franczyzową. Dziś jest ich już 19, z czego 18 działa w systemie franczyzowym bądź ajencyjnum.

Więcej TUTAJ

Artykuł został opublikowany na portalu www.franczyzawpolsce.pl w dniu 2010.12.29

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.