Jak przygotować kwiaciarnię na Dzień Matki?

Andrzej Dąbrowski WF Dodaj komentarz

Dzień Matki to okres wzmożonej pracy w kwiaciarni. Z jednej strony spodziewane zwiększone przychody, z drugiej wysokie ceny i ogromne ryzyko – ile kwiatów kupić aby ich nie zabrakło do końca dnia i żeby z drugiej strony nie zostało ich na drugi dzień zbyt wiele.

Co zrobić aby ten dzień był łatwiejszy i aby zarobić więcej pieniędzy? Aby Twoje działanie było efektywne, przygotuj się!

Akcesoria na Dzień Matki

Bileciki, zawieszki, nalepki - wprost idealne jako dodatki do bukietów Twoich klientów. Nie zwlekaj z zamówieniem!

Zobacz ofertę

Dwa tygodnie przed …

  • Przejrzyj zapasy wstążek i opakowań, uzupełnij braki.
  • Sprawdź czy masz odpowiedni zapas papieru do faksu, terminala kart płatniczych i kasy fiskalnej.
  • Zachęć klientów do wcześniejszego składania zamówień. Takie zlecenia premiuj dodatkowym rabatem. To jeden ze sprawdzonych sposobów zminimalizowania ryzyka wyrzucenia niesprzedanych drogich róż do kosza.
  • E-mail marketing, SMSy – wykorzystaj zebrane kontakty do przygotowania kampanii marketingowej.
  • Wyślij kupon rabatowy swoim klientom zachęcający do zakupów.
  • Pamiętaj o możliwym wzroście cen zakupu kwiatów w tym okresie, odpowiednio skalkuluj swoją
    ofertę. Taniej niż w ubiegłym roku raczej nie będzie.
  • Sprawdź czy Twoja elektroniczna poczta działa poprawnie, często zdarzają się awarie serwerów. Zrób porządki w skrzynce, usuń niepotrzebne wiadomości, gdy pojemność skrzynki zostanie wykorzystana w 100% to kolejne wiadomości e-mail nie będą już dostarczane.

Tydzień przed …

  • Zastanów się, czym w tym roku chcesz pozytywnie zaskoczyć klientów? W witrynie przygotuj ciekawą ekspozycję.
  • Przypomnij klientom o nadchodzącym święcie. W najbardziej widocznym miejscu wywieś plakat. Na stronie internetowej zamieść wpis zachęcający do odwiedzin Twojego sklepu internetowego. Na Fanpage’u promuj oferty specjalne na ten dzień.
  • Zadbaj o odpowiednią ilość kwiatów na nadchodzący tydzień.
  • Sprawdź, jakie bukiety w tym czasie promuje Twój partner w przesyłkach kwiatowych, przygotuj odpowiedni asortyment, aby nie trzeba było stosować zbyt często polityki zastępowalności produktu. Bo przecież najważniejsze to nie zawieść klienta i swoich biznesowych partnerów.
  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze, w tym okresie na pewno nie będziesz potrzebował bałaganu.
  • Przygotuj do intensywnej pracy narzędzia. Naostrz noże, nożyczki, sekatory. Uzupełnij braki.

Trzy dni przed …

  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
  • Zwiększ asortyment kwiatów w kwiaciarni.
  • Przygotuj rośliny doniczkowe ozdobnie pakowane pojedynczo i gotowe bukiety w trzech grupach cenowych. Pozwoli ci to rozładować kolejkę w tym dniu. Kto lubi stać w kolejkach?
  • Zaplanuj ciepły posiłek dla Twoich pracowników.

Dzień przed …

  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
  • Wieczorem zbierz wszystkie informacje o dostawach bukietów, optymalnie zaplanuj trasy kuriera.
  • Jeżeli uznasz, że jedna osoba nie wystarczy zastanów się kto może ci w tym dniu pomóc, może znajomy taksówkarz? Pamiętaj, jutro takich dostaw pojawi się znacznie więcej.
  • Przeanalizuj asortyment, uzupełnij braki z dużą dozą optymizmu, zadbaj o to aby wcześniej zamówić je u twojego dostawcy. Pamiętaj o tym, że to jeden z najlepszych dni handlu w kwiaciarni!

W dniu …

  • Każdy pracownik kwiaciarni zdaje sobie sprawę z tego, że w takim dniu pracuje się od rana do wieczora.
  • Skup się na obsłudze Klientów.
  • Staraj się rozładować kolejkę, proponując szybszą obsługę osób, które wybiorą coś z przygotowanych wcześniej propozycji.

No to pozostaje pytanie – ile i jakie kupić kwiaty na ten dzień?

Jest to pytanie, na które nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Dopasowanie asortymentu do sezonowości to jedna z podstawowych barier wejścia na rynek kwiatowy. Kilka lat trwa zdobycie tej wiedzy i umiejętności, notatki w notesach przedsiębiorców są w tym przypadku podstawowym źródłem wiedzy, bezcennej. Kto zdobędzie tą wiedzę i umiejętność ten osiągnie sukces.

Życzę samych zadowolonych klientów!

A po Dniu Matki, poświęć chwilę na analizę!

Podlicz zakupy kwiatów w tym okresie, spisz odmiany, długości, ilości i ceny. Zastanów się jakich kwiatów Ci zabrakło, a jakich zostało niesprzedanych zbyt dużo. W kalendarz wpisz wszystkie spostrzeżenia, które pozwolą Ci przygotować się jeszcze lepiej do kolejnego Dnia Matki.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter Google+

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.