Czym jest Branding?


Budowanie świadomości marki (ang. branding) – technika marketingowa polegająca na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach konsumentów faktu istnienia oraz pozytywnego wizerunku konkretnej marki. Aby sprzedać skutecznie swoje produkty czy usługi przekaz reklamowy musi być spójny oraz skierowany do konkretnej grupy docelowej. Przekaz taki jest częścią procesu zwanego brandingiem.

Najczęściej stosowane metody budowania świadomości marki to dobór odpowiedniej nazwy marki, logo, hasła reklamowego, adresu strony internetowej, ogólnego wzoru wyglądu oraz przekazu materiałów reklamowych. Wszystkie te sposoby muszą być ze sobą powiązane, stanowić spójną całość przekazu marketingowego, oraz być skierowane do konkretnej grupy docelowej.

Logo


Logo firmy to istotna rzecz. Warto poświęcić czas i środki aby do tego tematu nie wracać. Najlepiej w tej kwestii zaufać sprawdzonemu grafikowi, jednak nawet najlepszy grafik nie będzie stworzyć dobrego logotypu bez wcześniejszego sprecyzowania oczekiwań. Zazwyczaj jest to dłuższa rozmowa, co ciekawe nie zawsze o samym logo ale o profilu firmy, zainteresowaniach właściciela. Chodzi o to by logo odzwierciedlało nie tylko samą firmę ale również jej właściciela. Wtedy jest idealnie.

Logo Wsparcie Florystów

Świadomość marki


Jednym z najważniejszych parametrów zarządzania marką jest świadomość marki. Świadomość marki odzwierciedla jej stan w świadomości klientów. Pokazuje gotowość i chęć klienta do zakupu produktu konkretnej marki.

Świadomość marki można badać na trzech poziomach.

Wyróżnia się zatem: świadomość natychmiastową (top-of-mind). Top-of mind wskazuje, która marka kategorii produktów lub usług jest pierwszą rozważaną marką w momencie decyzji o zakupie. Wysoka wartość top-of-mind marki X wyrażona w procentach mówi jak duży odsetek badanych respondentów rozważa markę X jako pierwszą podczas decydowania o zakupie produktu; spontaniczna świadomość marki (spontaneous brand awareness) pokazuje pole wyboru klienta.

Polem tym jest zwykle kilka marek (3-6), które dla konsumenta maja największe znaczenie podczas dokonywania wyboru spośród całej kategorii produktowej. Do pola tego należy również marka top-of-mind;

Wspierana świadomość marki wskazuje, jakie marki klient w ogóle zna.

Logo Wsparcie Florystów

Mamy kilka przydatnych rzeczy dla Twojej kwiaciarni

W naszym sklepie inernetowym znajdziesz naklejki, bileciki oraz zawieszki, pomożemy Ci je zaprojektować. Jeśli masz inne potrzeby daj znać dysponujemy zespołem grafików, którzy mogą opracować dla Ciebie niemal wszystko.

Wejdź do sklepu