Na tropie talentu

Andrzej Dąbrowski WF Dodaj komentarz

MovieHouse Production to niezależna firma producencka, która powstała, by dostarczać ludziom radości i rozrywki na wysokim poziomie. Poszukuje prawdziwych bohaterów, historii i emocji. – Współpracowaliśmy ze stacją TVN przy realizacji programów: Project Runway, Top Model, Master Chef czy You Can Dance – relacjonuje Agnieszka Czerwiec, asystentka producenta. – Uczestniczyliśmy w produkcji programów w wielu krajach: Francji, Hiszpanii, Portugalii, Brazylii, Szwecji, Izraelu, Turcji, Austrii, Włoszech, Malezji i Indiach. Mieliśmy przyjemność pracować z największymi gwiazdami. Specjalizujemy się w produkcji telewizyjnej i filmowej. Naszą pasją jest tworzenie nowych formatów telewizyjnych. Projekty realizowane przez MovieHouse dotyczą różnorodnej tematyki – od rozrywki, mody, sportu po wspieranie przedsiębiorczości i rozwijanie talentów. Obecnie firma zakończyła pracę nad pilotem talent show dla florystów.

“Floryści” to program typu reality. W każdym odcinku będziemy szukać utalentowanych florystów – wyjaśnia pani Agnieszka. – W programie będą musieli wykazać się pomysłowością, artystycznym podejściem do tematu i komercyjnym talentem. Staną przed wyzwaniami, aby zdobyć nagrodę pieniężną i tytuł “Najlepszego Florysty”. Będą wykonywać aranżacje ślubne, dekorować sale na imprezy firmowe, kreować wiązanki okolicznościowe dla primabaleriny, policjantów i rajdowców. Zaaranżują wejście kwiaciarni do sesji zdjęciowej, zaprojektują nakrycie głowy pasujące do kreacji znanego projektanta. Będą używać najpiękniejszych roślin i niekonwencjonalnych materiałów – owoców i warzyw, korzeni, gałęzi lub roślin doniczkowych. Program poprowadzą mistrzowie florystyki – Piotr Sekunda i Zygmunt Sieradzan.

Dodatkowym jurorem jest gość specjalny Małgorzata Niska. Każdy odcinek będzie zaczynać się od prezentacji miasta, w którym odkrywane są najlepsze kwiaciarnie. Następnie prezentowany będzie materiał filmowy o sześciu florystach z tego miasta. Odwiedzani będą oni w kwiaciarniach i pracowniach. Każdy z uczestników dostanie takie samo zadanie – mają wykonać kompozycję, która będzie ich wizytówką, oddającą ich umiejętności i styl. – Sprawdzimy czy pasja, o której opowiadają, ma odzwierciedlenie w ich codziennej pracy w kwiaciarni – mówi pani Agnieszka. – Następnie floryści spotkają się z prowadzącymi w miejscu, gdzie odbywać się będzie pierwsza konkurencja. Sprawdzimy umiejętności florystów związane z technikami florystycznymi i znajomością roślin. Konkurencja będzie odbywać się na czas. Floryści muszą np. stworzyć okazjonalną wiązankę dla ważnej osoby, np. gwiazdy rocka, zaprojektować i wykonać tatuaż z kwiatów na ciele modelki, zaprezentować jadalną kompozycję z kwiatów w konkurencji Flower Kitchen. Oceniane będą: oryginalny pomysł, sposób wykorzystania materiału i końcowy efekt estetyczny. Po pierwszej konkurencji dwóch z zawodników odpadnie.

W drugiej konkurencji prowadzący pokażą uczestnikom, jak wykonać skomplikowaną technicznie kompozycjęa oni będą musieli ją potem odtworzyć lub użyć pokazaną technikę we własnej aranżacji. Trzecie zadanie będzie związane z presją czasu i dużą ilością użytego materiału. Uczestnicy stworzą florystyczne dzieła sztuki. Będą współpracować z wymagającymi klientami – biznesmenami, artystami lub projektantami mody. Wykreują przestrzeń, zaaranżują pomieszczenia lub stworzą użytkowe kompozycje na określoną okazję. Może to być podwodna aranżacja w akwariach dekorujących restaurację, wystawa sklepowa dla marki odzieżowej, ekspozycja w salonie samochodowym, dekoracja stołu dla ambasadora egzotycznego kraju lub aranżacja ślubna dla wymagającej młodej pary. W jednym odcinku uczestnicy udekorują wejście do ich kwiaciarni tak, aby jak najlepiej zaprezentowało się na sesji fotograficznej do czasopisma dla dekoratorów, w innym zrobią aranżacje florystyczne na konferencję lub spotkanie biznesowe. Mogą również zostać poproszeni o stworzenie scenografii z kwiatów na zapleczu teatru muzycznego lub na backstagu sceny. Muszą zdążyć przed konferencją, występem primabaleriny, czy koncertem rockowym. Prowadzący program ocenią zarówno walory estetyczne i poziom techniczny prac, ale też umiejętność pracy z klientem. Najlepszy projekt musi być piękny, oryginalny, praktyczny – stabilny i trwały, najlepiej wyrażać oczekiwania zamawiającego. – W ocenie naszych zawodników, oprócz prowadzących wezmą udział zleceniodawcy – zaznacza pani Agnieszka. Jurorzy wyłonią zwycięzcę, który otrzyma tytuł “Najlepszego Florysty w Mieście”.

Zwycięzcy 9 odcinków spotkają się w dwóch odcinkach finałowych, w których będą uczyć się pod okiem prowadzących i walczyć o główną nagrodę i zwycięstwo w programie. – Zakończyliśmy zdjęcia do odcinka pilotażowego programu Florystów – informuje Agnieszka Czerwiec. – Zmontowany odcinek będzie zaprezentowany stacjom telewizyjnym. Wzięli w nim udział: Krzysztof, Jola, Karolina, Roland, Wiola i Agnieszka. To utalentowani floryści, wybrani spośród właścicieli bądź pracowników warszawskich kwiaciarni i studiów florystycznych. Na początku odcinka pokazujemy ich miejsce pracy a oni opowiadają o sobie – dlaczego florystyka jest ich pasją. Część z uczestników programu filmujemy w innych miejscach, które pokazują ich poza kwiaciarnią. Uczestnicy programu otrzymują list od prowadzących. W listach informacja o zadaniu: poznajcie swoich konkurentów – musicie zamówić u nich bukiet, sprawdźcie na ile są kreatywni, poznajcie ich najmocniejsze i najsłabsze strony.

Zadanie nr 1 to wiązanki ślubne i dekoracja limuzyn. – Uczestnicy spotykają się w plenerze – w Talarii Ladies Spa w Trojanowie. Witają się ze sobą. Przekazują sobie kompozycje kwiatowe, które zrobili. Wchodzą prowadzący. Oglądają kompozycje uczestników. Pytają, czy uczestnicy zrobiliby je w ten sam sposób, czy mo- że użyliby innych materiałów lub innej techniki florystycznej. Następnie prowadzący ogłaszają, jakie będzie pierwsze zadanie dla florystów. W pierwszej konkurencji uczestnicy mają wykonać bukiet ślubny dla panny młodej i ozdobić samochody Volvo. – To zadanie floryści muszą wykonać w parach – zaznacza pani Agnieszka. – Decydujemy, kto w parze jest projektantem, a kto asystentem. Osoby z pary muszą ze sobą współpracować. Jurorzy oceniają pracę florystów. Po werdykcie dwóch florystów żegna się z programem.

Zadanie nr 2 sprowadza się do odtworzenia pracy prowadzących w restauracji sushi Sakana Sushi Bar na warszawskich Kabatach. Na początku prowadzący Piotr i Zygmunt wspólnie demonstrują uczestnikom, jak przygotować skomplikowaną technicznie kompozycję kwiatową. Następnie uczestnicy muszą odtworzyć to, co pokazali prowadzący. Swoje kompozycje muszą dopasować do miejsca, w którym się znajdują. Mają na to dwa razy więcej czasu niż Piotr i Zygmunt. Prowadzący ogłaszają koniec czasu. Oceniają kompozycje. Odpada jedna osoba.

Zadanie nr 3 wiąże się z wykonaniem wieńca dla konia. – Zabieramy trzech florystów – finalistów odcinka do Klubu Polo Żurawno należącego do Kazimierza Czartoryskiego – opowiada Agnieszka Czerwiec. – Pan Kazimierz wita ich i przybliża im zasady gry w polo. Następnie idzie się przebrać, bo mecz polo zaraz się zacznie, a on jest zapalonym graczem. Prowadzący proszą uczestników o wykonanie wieńców dla zwycię- skiej drużyny koni. Uczestnicy pracują w plenerze, w tle rozgrywa się mecz polo. Po meczu konie prezentują wieńce naszych uczestników. Prowadzący oceniają wieńce i wyłaniają zwycięzcę odcinka. Dowiadujemy się, kto wystąpi w odcinkach finałowych.

Więcej informacji o projekcie Floryści Talent Show na stronie: facebook.com/floryscitalentshow

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter Google+

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.