Franczyza

Marzysz o własnym florystycznym biznesie?

Oddajemy w Państwa ręce sprawdzone i atrakcyjne biznesowo koncepty florystyczne, których prowadzenie na zasadach współpracy franczyzowej może stanowić kontynuację rozwoju Państwa kwiaciarni lub pomysł na nowy kwitnący biznes.

Amazonia salon florystyczny
Bukieciarz kwiaciarnia
Partyflowers pracownia florystyczna
Kwiatostan hurtownia kwiatów
Akademia Florystyczna ośrodek szkoleniowy

Nie znając specyfiki branży florystycznej, można ulec wrażeniu, że prowadzenie kwiaciarni to kwitnący, pachnący biznes, wręcz usłany różami. Róże mają jednak kolce, które potrafią boleśnie pokłuć niedoświadczonego przedsiębiorcę. Otwarcie kwiaciarni wiąże się z podobnymi problemami jak przy każdej innej działalności handlowej: znalezienie odpowiedniego lokalu, zaadaptowanie go lub wyremontowanie, zatowarowanie. Wszystko zależy od możliwości finansowych przedsiębiorcy, inne bowiem koszty trzeba ponieść, zakładając kwiaciarnię w pawilonie handlowym na lokalnym targowisku (koszty otwarcia mogą zamknąć się w kwocie 10 tyś. zł) a inne w galerii handlowej (przynajmniej 100 tyś. zł). Jednak późniejsze bolączki właścicieli kwiaciarni w obu lokalizacjach będą już podobne.

Niestety wciąż ludziom przyglądającym się z boku naszej branży wydaje się, że jest to przyjemna i dochodowa profesja. A rzeczywistość często bywa odmienna. Stąd pomysł dzielenia się moją wiedzą i doświadczeniem, a także bezpośrednią pomocą osobom chcącym otworzyć kwiaciarnię, a nie mającym bladego pojęcia o tym biznesie. Taką formą wsparcia jest franczyza. Przedsiębiorca decydujący się na otwarcie kwiaciarni korzystając z pomocy franczyzodawcy, nie musi posiadać doświadczenia w tym biznesie, ponieważ otrzyma od franczyzodawcy pełne przygotowanie i stałą pomoc w tym zakresie. Brak specjalistycznej wiedzy i doświadczenia jest więc zastępowany przez szkolenia w zakresie: prowadzenia biznesu, florystyki, technik sprzedaży, księgowości, kontroli biznesowych, promocji marketingowych i merchandisingu.

Partner franczyzowy otrzyma również wszechstronne wsparcie organizatora sieci w zakresie organizacji i prowadzenia florystycznego przedsiębiorstwa, znalezienia satysfakcjonującej lokalizacji, pomocy przy uruchamianiu punktu, wsparcia przy ustalaniu właściwego poziomu i rodzaju zatowarowania, zakupu wyposażenia, zarządzania personelem, itp. Do rąk biorcy licencji trafia również podręcznik operacyjny, w którym zostanie szczegółowo wytłumaczone, jak prowadzić własną firmę. Ponadto franczyzodawca zwykle gromadzi maksymalną ilość informacji rynkowych i doświadczeń, którymi dzieli się ze swoimi partnerami. Normą jest, że wstępujący do sieci otrzymuje także prawo wyłącznej sprzedaży, czy wyłącznego wykonywania usług na danym obszarze. Dzięki takiej pomocy utworzenie i prowadzenie firmy w ramach sieci kwiaciarni wymaga mniejszych nakładów kapitałowych, niż gdyby miała ona rozpocząć działalność samodzielnie.

Więcej informacji o korzyściach współpracy franczyzowej w artykule Grupa Wsparcia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *