Europejski rynek kwiatów i roślin w 2011 roku

Andrzej DąbrowskiPremium Dodaj komentarz

Rozwój i trendy na rynku kwiatowym.

Europejski rynek kwiatów ustabilizował się na wysokim poziomie. Popyt w poszczególnych krajach również intensywnie się stabilizuje. W krajach UE z małym popytem a także w krajach z poza UE, nowe rynki rosną powoli ale stabilnie.

Najważniejszym rynkiem kwiatów i roślin w Europie są Niemcy, jako lider z wielkością rynku w wysokości 8,5 mld €, następnie rynek brytyjski z 4,5 mld €, Francja z 3,3 mld € i Włochy z 2,2 mld €.

Inny ranking pokazuje wielkość konsumpcji per capita (średnie zakupy na osobę na rok): najwyżej znajdują się Dania i Norwegia z wartością 156 €, a następnie Niemcy z 104 €, Austria z 96 € i Holandia z 90 € na osobę.

Poza Europą, rynek USA zajmuje pierwsze miejsce na świecie o pojemności rynkowej 23 mld € i wskaźnikiem per capita konsumpcji roślin i kwiatów o wartości 74 €.

Rozwój sprzedaży kwiatów i roślin jest bardzo różny w poszczególnych krajach UE:

  • Północne kraje europejskie wykazują stabilność.
  • Ze względu na kryzys gospodarczy, wielkość konsumpcji spada w krajach dotkniętych recesją, np. w Grecji, Hiszpanii i Portugalii.
  • W wschodnioeuropejskich państwach członkowskich UE, rynki rozwijają się pozytywnie po raz kolejny z rosnącym popytem.
  • Na rynku kwiatów i roślin podstawowe produkty wykazują przeciwne tendencje. Zapotrzebowanie na kwiaty cięte w wielu krajach ma tendencję zniżkową, nawet niezależnie od sytuacji ekonomicznej.
  • Natomiast sprzedaż roślin doniczkowych wskazuje tendencję do nieznacznych wzrostów. Zachowanie to można tłumaczyć zmianą zachowań konsumentów.

Pozytywne sygnały z rynku kwiatów i roślin.

POZOSTAŁA TREŚĆ
DOSTĘPNA PO ZALOGOWANIU

Autor: Andrzej Dąbrowski
konsultant w biznesie florystycznym

konsultant-300x150

Źródło informacji: AIPH, AMI, HBAG, VBN i EUROSTAT, Market figures IPM ESSEN 2012

W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – GRUPA FLORYSTYCZNA FLORAND oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: a.dabrowski@florand.com.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.