W zgodzie z nautrą

Andrzej DąbrowskiWywiady Dodaj komentarz

Rozmowa z Małgorzatą Bębenek, właścicielką kwiaciarni Galeria Natura z Jarosławia.

Czy może nam Pani zdradzić, jak „ma się” florystyka w Jarosławiu? Czy klienci chętnie kupują kwiaty i zamawiają dekoracje okolicznościowe?

Z jarosławską florystyką jest podobnie jak z florystyką w całej Polsce. Odczuwalna w tym sektorze jest duża konkurencja, a dodatkowym utrudnieniem jest sprzedaż w niskich cenach kwiatów w marketach. Okazuje się więc, że wyrafinowane bukiety stały się dobrem luksusowym, a ludzie są coraz bardziej praktyczni. Konsumpcjonizm rozwinął się tak bardzo, że ulotne kwiaty zastępuje się często alkoholem, czekoladkami albo innym prezentem.

Proszę powiedzieć, jaka dziedzina florystyki stanowi domenę kwiaciarni Galeria Natura?

Galeria Natura proponuje bogatą ofertę florystyczną, jednak specjalizuje się w kompleksowej oprawie kwiatowej ślubów. W naszych realizacjach kierujemy się wielką pasją i miłością do kwiatów. Oprócz tradycyjnych rozwiązań, opieramy się na najnowszych trendach i technikach współczesnej florystyki. Lubimy wyzwania, nietuzinkowość. Dzięki temu, ślub i wesele zyskują wyjątkowy nastrój i na długo pozostają w pamięci państwa młodych i ich gości. Nasze wieloletnie doświadczenie ułatwia dobór odpowiednich materiałów, barw i zapachów. Świadomość ciągłego doskonalenia pomaga w podejmowaniu się realizacji wyszukanych projektów, bez ograniczeń co do kształtu, formy czy wielkości.

Co uważa Pani za największy atut swojej firmy?

Uważam, że największym atutem Galerii Natura jest oryginalność, zawsze bowiem stawialiśmy na hasło „inaczej niż wszyscy”. Kwiaciarnia jest dla nas czymś w zgodzie z naturą więcej, niż miejscem sprzedaży kwiatów. Szczególną uwagę zwracamy więc na jej wystrój – wewnątrz i na zewnątrz, co zostało zauważone i pozytywnie ocenione przez lokalne media. Liczy się również atmosfera, ciekawe produkty i tworzący ją ludzie, pełni zapału i kreatywności. Udało się nam stworzyć ”styl Galerii Natura”, który wyróżnia nasze realizacje florystyczne na miejscowym rynku. Na bieżąco, w naszej kwiaciarni i na portalach społecznościach promujemy „modę na kwiaty”. Uświadamiamy klientom, że obdarowywanie kwiatami, to najpiękniejszy i najprostszy sposób wyrażania naszych emocji i uczuć.

Zapraszają Państwo narzeczonych na bezpłatne konsultacje. Co na ich podstawie może Pani powiedzieć o tej grupie klientów? Jak zmieniają się ich gusta i zapotrzebowania pod względem oprawy kwiatowej uroczystości?

Bezpłatne konsultacje dla narzeczonych cieszą się dużym zainteresowaniem. Obejmują przede wszystkim: porady w sprawie projektów dekoracji uwzględniających kolorystykę, rodzaj kwiatów, dobór akcesoriów ślubnych. Staramy się dopasować nasze pomysły do indywidualnych życzeń i upodobań klienta, który jest coraz bardziej wymagający i świadomy oferty rynku ślubnego. Podczas konsultacji ważne jest osiągniecie kompromisu między możliwościami finansowymi i oczekiwaniami narzeczonych a naszymi, często nowatorskimi, pomysłami.

Wiem, że w Państwa ofercie znajdują się ręcznie wykonane kompozycje z materiałów suszonych oraz sztucznych kwiatów. Jak kształtuje się zapotrzebowanie na tego typu aranżacje?

Jaki klient je wybiera? Wychodzimy naprzeciw klientom, którzy nie mają cierpliwości i czasu do kwiatów. Nie chcą myśleć o podlewaniu i pielęgnacji, a równocześnie dbają o estetyczny wygląd wnętrz. Na szczęście obecny rynek oferuje wysokiej jakości kwiaty sztuczne, które do złudzenia przypominają żywe. Kompozycje doskonale prezentujące się w naczyniach ze szkła, ceramiki, metalu wzbogacamy suszonymi elementami i ciekawymi dodatkami. Staramy się zadowolić najbardziej wyrafinowane gusta i zrealizować najbardziej oryginalne zlecenia.

Zajmują się Państwo również wystrojem wnętrz w lokalach prywatnych i publicznych – od projektu po wykończenie. Proszę opowiedzieć o tego typu zleceniach.

Dekorujemy wnętrza mieszkalne, biura, sklepy, hotele, kościoły, wykonując zależnie od wymagań klienta aranżacje sezonowe i całoroczne, z kwiatów żywych lub sztucznych. Zaufało nam kilka lokalnych firm, z którymi podjęliśmy stałą współpracę. Dotyczy ona projektowania i wykonywania dekoracji związanych z porami roku i świętami okolicznościowymi. Wyznaczniki naszej pracy to jakość, elegancja, a dla odważnych – szczypta ekstrawagancji.

Rozmawiała: Anna Pawliczko
Fot. archiwum własne Galerii Natury

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.