Do zobaczenia w Poznaniu

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Targi Special Days w Poznaniu już w przyszłym tygodniu. W poprzednich latach florystyczne targi odbywały się przy targach ogrodniczych Gardenia. Tegoroczny termin Gardenii kolidował z Walentynkami, bardzo pracowitym dniem dla kwiaciarzy, konieczne było poszukanie innej daty odpowiadającej branży florystycznej. Tak oto Special Days odbędą się w tym samym czasie co targi Meble Polska, Home Decor i Arena Design. Takie towarzystwo wystawców i odwiedzających gości może okazać się dużym plusem. Wszystko okaże się w przyszłym tygodniu.

Bez wątpienia targi Special Days – florystyka i dekoracje to największe i najciekawsze targi branży kwiatowej. Wydarzenia towarzyszące targom przynoszą potężną dawkę merytorycznej wiedzy, goście będą mogli wysłuchać wykładów i prelekcji poruszających istotne dla branży kwestie.

W tym roku po raz czwarty będę miał przyjemność i zaszczyt brać czynny udział w tym wydarzeniu. Tym razem w mojej prelekcji podzielę się doświadczeniem i pomysłami w temacie efektywnego prowadzenia florystycznej firmy. Poprowadzę również dwa panele dyskusyjne, w czasie których poruczymy dwa ważne branżowe tematy.

W środę na scenie głównej pawilonu 2 przez trzy kwadranse omówię sposoby na poprawienie efektywności codziennej pracy przedsiębiorcy florystycznego. W czwartek poprowadzę dyskusję w temacie usługi przesyłek kwiatowych, a w piątek porozmawiamy o rynkach hurtowych.

Ogarnąć nieogarnięte!

26 lutego 2020 r. • środa • 16:15 – 17:00 Pawilon 2, scena główna

Jak pracować efektywnie w kwiaciarni i pracowni

Wielu przedsiębiorców doczeka czasu, kiedy firma się rozrośnie, klientów będzie coraz więcej, poszerzy się zespół pracowników. Firma zacznie działać w wielu sektorach branży, zwiększy liczbę swoich oddziałów. Jest to naturalne w rozwoju przedsiębiorstwa. Ważne, aby do rozwoju dostosować sposób zarządzania. To moment, kiedy firma jest na tyle duża, że warto wprowadzać procedury działania, opis obowiązków pracowników, kiedy należy wdrażać nowe sposoby komunikacji w firmie. Brak zmian w sposobie zarządzania dopasowanego do aktualnej sytuacji może doprowadzić do klęski urodzaju. W czasie trzech kwadransów podejmę temat efektywnej organizacji pracy w kwiaciarni. Opowiem jakie rozwiązania wdrożyłem w swojej florystycznej firmie i jakie korzyści osiągnąłem. Jestem przekonany, że wskazówki jakie udzielę pomogą przedsiębiorcom florystycznym ogarnąć to czego do tej pory nie ogarniali.

Wybrałem do omówienia takie zagadnienia:

• Zarządzanie czasem w kwiaciarni • Nowoczesne narzędzia przydatne w kwiaciarni • Planuj, prognozuj, analizuj •

Zarezerwuję również chwilę na dodatkowe pytania od słuchaczy. Postaram się na nie odpowiedzieć. Dobrze zorganizowana praca – to lepsze efekty!

Przesyłki kwiatowe – współpraca czy wyzysk?

27 lutego 2020 r. • czwartek • 15:45 – 16:30 Pawilon 2, scena główna

Szanse i zagrożenia branży florystyczne

Od kilku lat sytuacja na rynku przesyłek kwiatowych staje się coraz bardziej niepokojąca. Główni gracze i wielu mniejszych walczy o swój udział w rynku. Niestety, zamiast prześcigać się w kreatywności i jakości świadczonego serwisu, skupili się na rywalizacji cenowej. W popularne dni kwiatowe licytują się promocjami cenowymi, kiedy to ceny hurtowe kwiatów przeważnie są na dość wysokim poziomie.

Kto na tym zyskuje? Kto traci? Pozornie zyskuje klient, przynajmniej tak może mu się wydawać. Traci florysta starający się rzetelnie wykonać usługę. Niestety w takim przypadku nie da się zrobić czegoś bardzo tanio i dobrze. Dlatego tak naprawdę traci na tym klient, który widzi na zdjęciu piękny bukiet, a w rzeczywistości adresat otrzymuje zaledwie namiastkę oczekiwanego zamówienia.

Przyszedł czas na to, aby porozmawiać na ten temat, dlatego do dyskusji zaprosiłem przedstawicieli różnych sieci organizujących usługę przesyłek kwiatowych. To będzie czas na rozmowę o tym, dokąd zmierza ta część branży. Przyglądający się dyskusji będą mogli wyciągnąć wnioski czy warto takie usługi wprowadzić do swojej oferty, ewentualnie którego partnera wybrać. Ważne aby polityka jakości takiej sieci miała na uwadze dobro wszystkich stron. Aby nie kierowali się strategią – sprzedać drogo, zrealizować jak najtaniej – bo to krótkowzroczne działanie.

Rola rynków hurtowych we florystyce

27 lutego 2020 r. • piątek • 15:00 – 15:45 Pawilon 2, scena główna

Szanse i zagrożenia branży florystyczne

Bez wątpienia rynki hurtowe pełnią ważną rolę w branży florystycznej. Jednak działający na nich sprzedawcy hurtowi często sami sobie podcinają gałąź, na której siedzą. Wiele kontrowersji wzbudza brak przestrzegania zasad sprzedaży hurtowej w miejscach do tego przeznaczonych. Wielokrotnie prowadzone były akcje w celu unormowania handlu na giełdach. Jest to problem nie łatwy do rozwiązania! Okazuje się, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia…

Dlatego do dyskusji na scenie zaprosiłem przedstawiciela florystów, przedstawicieli sprzedawców giełdowych, prezesa WGRO. Jestem przekonany, że rozmowa w takim gronie pozwoli na przedstawienie swoich racji i znalezienie kompromisu. Dyskutujmy, działajmy razem i zróbmy wszystko co możemy, aby powstrzymać zachodzącą degradację naszej branży. Mamy wpływ na pewno na jedno i możemy zrobić to natychmiast – uporządkujmy dystrybucję kwiatów – przyniesie to korzyści dla wszystkich uczestników rynku kwiatowego, a wzajemna współpraca i zaufanie przyczyni się do rozwoju całej branży.

• Rola rynków hurtowych w promocji oferty branży florystycznej wśród konsumentów docelowych • Działania rynków hurtowych na rzecz rozwoju zawodowego w branży florystycznej. • Biznes odpowiedzialny – razem czy osobno – współdziałanie wszystkich ogniw łańcucha dystrybucji florystycznej • Rynek hurtowy – czy tylko klient branżowy •

Program Special Days 2020

Tutaj znajdziesz aktualny program targowy: https://www.specialdays.pl/pl/news/program_wydarzen/

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.