Fotoksiążka jako portfolio firmy florystycznej, jak zrobić to dobrze?

Andrzej Dąbrowski Wsparcie Dodaj komentarz

W branży florystycznej portfolio firmy czy katalog produktów, który można wziąć do ręki i przejrzeć to dziś jedno z niedocenianych form wsparcia marketingowego. Informuje, inspiruje i pokazuje wasz potencjał a do tego doskonale działa na wyobraźnię waszych klientów. Możesz ją pozostawić u partnera, będzie pracować dla Ciebie.

Jak zaprojektować doskonałą fotoksiążkę?

Na początku warto obejrzeć Wideo poradnik na temat projektowania fotoksiążki pomoże Ci z łatwością przejść przez proces tworzenia swojego własnego projektu fotoksiążki. Zobacz, jak łatwo wstawić własne zdjęcia, teksty i kliparty.  Następnie dokonaj selekcji zdjęć wybierając te które są dobrze zrobione zwracając uwagę przede wszystkim na atrakacyjność sceny, światło, ostrość. Skup się na tym jaką historię chcesz przekazać. Jeśli brak Ci dobrych zdjęć mamy świetne szkolenie Wsparcie Promocji prowadzone Przez Bernarda Łętowskiego jak robić świetne zdjęcia w kwiaciarni.

https://www.youtube.com/watch?v=rpRiUYCoXiM

Trochę techniki na początek

By sprawnie i komfortowo pracować powinieneś użyć jednej z najnowszych przeglądarek, połączenie z Internetem będzie konieczne. Polecamy projektowanie w przeglądarce Google Chrome.

Edytor pracuje na miniaturach zdjęć, które służą jedynie do podglądu projektu. Druk realizowany jest przy użyciu plików przesłanych przez użytkownika. Nie ingerujemy w pliki i projekty przesłane do realizacji przez użytkownika. Użyj zdjęć w formacie .jpg. o  maksymalnej wielkość 30 MB.

Błyskawiczne projektowanie

Nie masz czasu na projektowanie? Bez obaw, stworzenie projektu w aplikacji on-line może zająć zaledwie kilka minut. Aby to uczynić użyj magicznego przycisku Autouzupełnianie po wgraniu wybranych zdjęć: Zgraj zdjęcia z aparatu do jednego folderu, wgraj zdjęcia do edytora, dodaj tyle stron, ile planujesz, kliknij przycisk “Autouzupełnianie” gotowe!

Zaprojektuj własną fotoksiążkę

Mamy dla ciebie kody zniżkowe, przejdź na stronę i skorzystaj z rabatu.

Chcę kod zniżkowy!

Chcesz stworzyć wyjątkowy projekt samodzielnie?

Możesz wybrać pusty szablon i dać się ponieść swojej kreatywności. Możesz dla uproszczenia narysować sobie makietę na kartkach papieru, będzie Ci dużo łatwiej realizować projekt w programie on-line, zadbaj o ciekawe elementy aby projekt nie był nudny. Warto przygotować sobie własne tła i kliparty. Możesz również wykorzystać efekt Passepartouts (przestrzeń /ramka wokół zdjęcia) które wzmocni ekspresję twojego zdjęcia.

Warto zawrzeć swoiste wprowadzenie można to zrobić używając jednego wyjątkowego zdjęcia, które potrafi wywrzeć duże wrażenie i jest szczególnie związane z tym tematem. Warto do tego celu użyć okładki lub umieścić je na jednej z pierwszych stron.

Aby sprawnie opowiedzieć o firmie wykorzystaj daty i fakty jeśli możesz wykorzystać podział na miesiące, produkty, kolory, miejsca warto to zaznaczyć dużym zdjęciem lub nazwą tekstową. Jeśli masz dużo do powiedzenia to możesz oczywiście swoje wspomnienia lub wydarzenia przekuć w tekst. Pamiętaj, żeby nie używać zbyt dużych liter. Na ekranie wyglądają one często dużo mniejsze niż na gotowym wydruku. Zalecane wielkości to 11 do 14 punktów. Tytuł powinniśmy dostosować do własnych preferencji.

W projektowaniu nadrzędną zasadą powinno być stwierdzenie  „Mniej znaczy więcej” dotyczy to też liczby zdjęć umieszczonych na jednej stronie. Dla ludzkiego wzroku przyjemniejsze jest zastosowanie mniejszej liczby, ale lepszej jakości zdjęć. W tym celu możesz wyszukać  odpowiedni, gotowy układ i wypełnić go swoimi najpiękniejszymi zdjęciami.

Pamiętaj fotoksiążka będzie atrakcyjna, jeśli jej ogólny obraz będzie spójny. Dlatego tło powinno korespondować z kolorystyką zdjęć lub, co najmniej być do niej zbliżone.

Aby zapewnić trochę różnorodności i dynamiki w swojej fotoksiążce, możesz pojedyncze zdjęcia przechylić lub nieco przykryć innymi. Można też zastosować ramki z cieniem lub bez do kreatywnego projektu. Kolor ramki i jej szerokość możesz ustawiać dowolnie.

Opcja, który uczyni Twój projekt jeszcze bardziej kreatywnym to kliparty. Mogą one dodatkowo podkreślić charakter i nieco rozluźnić powagę przekazu jeśli jest taka potrzeba.

Użyj zdjęcia Czarno-białego, które nawet w pojedynkę fascynuje w sposób szczególny. Czyste struktury i wyraziste kontrasty powodują, że oko koncentruje się na tym co najważniejsze.

Szczególnie interesujące jest umieszczenie różnych zdarzeń, produktów, dekoracji w osobnych rozdziałach. Możesz też operować kolorami. Przyporządkuj każdemu rozdziałowi indywidualny kolor lub także własny styl czcionki. Połączenie obu tych elementów może dać także wspaniały efekt.

Usunięcie logo i kodu kreskowego

Usunięcie logo producenta z okładki jest możliwe za dodatkową dopłatą (patrz: Koszyk -> Dodatki). Usunięcie logo nie oznacza usunięcia kody kreskowego. Kod kreskowy będzie nadrukowany na tylnej okładce fotoksiążki oraz na ostatniej stronie wzdłuż lini klejenia.

Obszary bezpieczne i spady

Wszelkie wskazówki przedstawione poniżej mają charakter uniwersalny i dają się zastosować w projektowaniu materiałów graficznych w różnych programach graficznych. Przygotowanie projektu według tych wytycznych ma kluczowe znaczenie w procesie wydruku projektu.

Spad jest to obszar o szerokości 3 mm wokół strony. Zadaniem spadu jest zniwelowanie błędów związanych z nieprecyzyjnym cięciem stron (tolerancja błędu w przypadku gilotyn wynosi 1-2 mm).

Poniżej prezentujemy przykłady dobrego i złego rozmieszczenia elementów projektu:

Podsumowując:

dla strony wewnętrznej fotoksiążki szerokość spadu wynosi 3 mm, natomiast dla okładki szerokość spadu wynosi 25 mm.

Wszelkie elementy, które w gotowej fotoksiążce mają dochodzić do krawędzi strony – muszą być umieszczone z uwzględnieniem spadu – do samego brzegu strony.

Wszelkie kluczowe elementy, które w fotoksiążce mają pozostać w całości, nie ucięte, umieszczamy w bezpiecznej odległości od obszaru spadu, bloki tekstu zalecamy umieszczać w odległości minimum 10 mm od obszaru spadu oraz od linii środka.

Okładka Premium

Okładka Premium z gąbką z laminatem błyszczącym  nadaje fotoksiążce efekt elastyczności miękkości. Wybór dodatku podczas zamawiania w koszyku.

Często zadawane pytania

Jak dodawać kolejne strony fotoksiążki?
W prawym dolnym rogu edytora on-line znajduje się przycisk “Menu stron” – możesz dodać aż do 160 stron w jednym projekcie. Edytor otwiera się z domyślną, minimalną liczbą 28 stron.

Czy mogę odebrać osobiście swoje zamówienie?
Niestety nie. Sklep colorland.pl prowadzi tylko sprzedaż przez Internet, nie posiadamy stacjonarnych punktów obsługi klienta. Możemy polecić formę wysyłki Odbiór w punkcie Poczty Polskiej, gdzie paczka będzie czekała w dowolnym, wybranym przez Ciebie urzędzie pocztowym.

Czy można skrócić czas realizacji?
Wszystkie zamówienia staramy się realizować jak najszybciej, jednak nie później niż w terminie przewidzianym w regulaminie. Informację o dacie wysyłki paczki otrzymają Państwo w wiadomości mailowej.

Dlaczego kolor na monitorze różni się od koloru wydruku?
Kolory na wydruku zawsze będą różnić się od tych na ekranie monitora. Wynika to z przestrzeni barwnych, jakie są wykorzystywane w obrazie cyfrowym i wydruku. Obraz cyfrowy (na monitorze) wyświetla barwy w trybie sRGB, natomiast wydruk na papierze wykonywany jest w przestrzeni kolorów CMYK. sRGB składa się z trzech kolorów bazowych: czerwonego, zielonego i niebieskiego. Każdy piksel opisany jest przez te trzy składowe. CMYK natomiast składa się z czterech kolorów: cyjan, magenta, żółty, czarny. Wydruk to mieszanka tych czterech składowych kolorów.

Jak maksymalnie dopasować kolor na monitorze i wydruku?
Obraz na monitorze można nieco zbliżyć to tego na wydruku, poprzez odpowiednie skalibrowanie profesjonalnego monitora, jednak jest to trudne do uzyskania przez przeciętnego użytkownika, wręcz niemożliwe. Na postrzeganie kolorów wpływają również: oświetlenie, pora dnia, kolor ścian w pomieszczeniu, rodzaj lamp – zarówno dla wydruku, jak i monitora. Obraz na monitorze nigdy nie będzie wyglądał tak samo, jak wydruk.

Jaki profil kolorystyczny zastosować w plikach projektu fotoksiążki?
Zalecamy wysyłanie plików z profilem SRGB. Projekty wysyłane poprzez aplikację Printbox z innym profilem kolorystycznym będą automatycznie konwertowane na przestrzeń kolorystyczną SRGB, co może skutkować zmianą odcieni kolorów podstawowych.

 

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter Google+

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.