Kwiaty dla mężczyzn

Andrzej Dąbrowski WF Dodaj komentarz

Kobiety i kwiaty to klasyczne połączenie. Na urodziny, specjalną okazję, wyznanie miłości lub po prostu dlatego, że… nieważne dlaczego i kiedy dasz jej kwiaty, bo zawsze będą hitem. Ale co z relacją między mężczyzną a kwiatami? Oto, co mówią nam najnowsze badania*.

Mężczyźni i kwiaty: czy to pasuje?

Badania pokazują, że kwiaty są prezentem numer jeden dla kobiet, a 49% wybiera kwiaty, a następnie perfumy i czekoladę. Jednak kwiaty nie znajdują się w pierwszej dziesiątce prezentów dla mężczyzn. Mężczyźni najczęściej otrzymują karty podarunkowe, alkohole, ubrania, książki i sprzęt elektroniczny. Wierzymy jednak, że kwiaty i mężczyźni mogą być połączeniem marzeń.

Zdjęcie: Kwieciarnia

23 czerwca w Polsce obchodzimy Dzień Ojca, co skłania konsumentów do zastanowienia się nad tym, co w tym roku dać ojcu w prezencie. Odpowiedź na to pytanie jest bardzo zróżnicowana, ale zwykle wydaje się, że pomija się kwiaty jako potencjalny prezent dla mężczyzny. W rzeczywistości dawanie kwiatów mężczyznom wydaje się być tematem tabu.

Mężczyźni i kwiaty: pojedynek?

Powyższe wyniki prawdopodobnie nie są dla Ciebie zaskoczeniem, ale to nie znaczy, że nie są niezwykłe! Te same badania pokazują, że nie mniej niż 41% mężczyzn lubi dostawać kwiaty od kobiety, a około jedna czwarta tych samych mężczyzn lubi dostawać kwiaty w prezencie od innego mężczyzny. Co więcej, 22% mężczyzn kupuje kwiaty dla siebie przynajmniej raz w miesiącu. To potwierdza, że mężczyźni, podobnie jak kobiety, stają się naprawdę szczęśliwi, gdy posiadają kwiaty. Gdy otrzymują bukiet w prezencie, doświadczają pozytywnych uczuć, takich jak szczęście, uznanie i miłość.

Zdjęcie: Biuro Kwiatowe Holandia

Oczekiwania kontra rzeczywistość

Jeśli mężczyźni kochają kwiaty bardziej niż moglibyśmy się spodziewać, to dlaczego rzadko dajemy im piękny bukiet? Odpowiedź wydaje się leżeć po prostu w naszych oczekiwaniach. Uważamy, że mężczyźni wolą otrzymać w prezencie coś innego i nie będą doceniać kwiatów jako prezentu.

Zdjęcie: Biuro Kwiatowe Holandia

Przełam tabu

Z badań tych wynika, że ​​dawanie kwiatów mężczyznom jest coraz częściej łamanym tabu. Prawie połowa respondentów uważa, że ​​to już przeszłość, że kwiaty są „kobiecą rzeczą”. Ponadto czterech na 10 respondentów zgadza się ze stwierdzeniem, że dawanie kwiatów mężczyznom było wcześniej tematem tabu, ale to się zmienia. Kolejna jedna trzecia wskazała, że ​​chciałaby, aby media poświęcały więcej uwagi mężczyznom i kwiatom. Krótko mówiąc: mężczyźni i kwiaty lepiej pasują, niż myśleliśmy. Więc na co czekasz? Zaskocz ukochanego mężczyznę szczęściem w bukiecie!

*Informacje ogólne: badanie dotyczące relacji między mężczyznami a kwiatami zostało przeprowadzone przez Motivaction na zlecenie Bloemenbureau Holland. Badanie odbyło się w lipcu i sierpniu 2021 r. Objęło reprezentatywną próbę 5393 konsumentów w wieku od 18 do 70 lat w Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Francji.

Źródło informacji Biuro Kwiatowe Holandia

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter Google+

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.