Potencjał biznesowy Kwiatomatu

Andrzej DąbrowskiWF 6 Comments

Czy to ma sens?

Przyznam, że sam wątpiłem w to, czy Kwiatomat w przypadku naszej firmy ma sens? Bo przecież nasza kwiaciarnia Bukieciarz jest czynna codziennie od godziny 8 do 21 (oprócz niedzieli) a Kwieciarnia od godziny 8 do 18, w niedzielę od 10 do 14. Czyli tak naprawdę ta dostępność powinna zaspokajać potrzeby klientów. Czy warto inwestować w automatyczną sprzedaż kwiatów w godzinach nocnych? To była bariera wynikająca z moich wątpliwości, których nie mogłem przełamać.

Nowe okoliczności, nowe potrzeby

Ale wraz z upływem czasu, coraz częściej o tym myślałem i w końcu wymyśliłem coś sensownego.

We wrześniu tego roku, na nowym osiedlu w Bolesławcu, powstał nowy obiekt z dużym parkingiem, w którym rozpoczęły działalność cukiernia-kawiarnia, restauracja i cocktail bar. Od kilku lat po sąsiedzku działa z powodzeniem Carrefour Market i nowoczesna siłownia.

Dla kompleksu cukiernia-restauracja-bar świadczymy regularne usługi pielęgnacji zieleni i częste wizyty w różnych dniach tygodnia i o różnych porach zauważyłem, że to miejsce przyciąga ludzi z bliższej i dalszej okolicy, od wczesnych godzin rannych do północy. Zacząłem kojarzyć te fakty z rozmyślaniem o Kwiatomacie i szybko połączyłem kropki i rozpocząłem rozmowy z właścicielami obiektu na temat postawienia tam naszego urządzenia. Dodatkowym atutem było położenie na drodze z naszej hurtowni do naszych kwiaciarni.

Idealne położenie Kwiatomatu pomiędzy naszą hurtownią i naszymi kwiaciarniami w Bolesławcu.

Zapytanie spotkało się z bardzo dobra opinią o naszym pomyśle, usłyszałem od właściciela obiektu – W końcu będę miał rozwiązanie moich częstych problemów, kiedy późno wracam z trasy, potrzebuję bukiet a wszystkie kwiaciarnie są już zamknięte. Tak więc prowadzimy negocjacje na temat wydzierżawienia małej powierzchni i podłączenia do prądu. A w międzyczasie zacząłem tworzyć prosty biznesplan opłacalności tego przedsięwzięcia.

Założenia

Lokalizacja na nowym osiedlu w Bolesławcu, na parkingu przy budynku Carrefour Market (wcześniej stał tu paczkomat, więc mam przygotowane miejsce pod instalację), czynny codziennie oprócz niedzieli od godziny 6:30 do 21:30, po sąsiedzku siłownia, kawiarnia, restauracja i bar. W bliskiej okolicy jedyny w Bolesławcu cmentarz. Analiza lokalizacji, wykazała, że to miejsce przyciąga około 1000 potencjalnych klientów dziennie, największy ruch panuje tu w dni robocze między godziną 16 a 18, a w soboty około południa.

Urządzenie do automatycznej sprzedaży kwiatów w kolorze czarnym z możliwością ekspozycji 6 bukietów.

Kwiatomat w opcji 6 komór sprzedażowych.

Wyliczenia

Dokładne wyliczenia dotyczące opłacalności instalacji Kwiatomatu w kolejnym artykule Potencjał biznesowy Kwiatomatu – wyliczenia. Artykuł jest zabezpieczony hasłem. Hasło dostępne jest w grupie Przedsiębiorcy florystyczni | Facebook

W artykule:

  • Koszty zakupu Kwiatomatu, transportu i instalacji.
  • Koszty użytkowania w ujęciu miesięcznym.
  • Analiza opłacalności przy różnych poziomach sprzedaży bukietów.
  • Zwrot z inwestycji w Kwiatomat 6 boxów.
  • Przepływy pieniężne Kwiatomat 6 boxów.

MAMY TO! – Fakty na temat działającego już Kwiatomatu – wsparcieflorystow.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Komentarze(y) 6

    1. Post
      Author

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.