Porozmawiajmy o faktach! Czy Kwiatomat ma sens?
Do tej pory miałem swoje analizy i przemyślenia raczej teoretyczne, choć poparte analizą rynku. Różne symulacje opisałem na blogu w artykule Potencjał biznesowy kwiatomatu i Potencjał biznesowy Kwiatomatu – wyliczenia. Artykuł podzieliłem na dwie części:
1. Jak ja dojrzewałem o decyzji instalacji w moim mieście i dlaczego tak późno? Tu od razu przekonuję o instalacji Kwiatomatu nie przy kwiaciarni, ale w całkiem innym miejscu w okolicy. Wtedy maksymalnie wykorzystujemy potencjał tego sposobu sprzedaży bukietów i zyskujemy nietuzinkowy sposób na reklamę kwiaciarni w swoim mieście.
2. Konkretne wyliczenia w dwóch przypadkach – pierwszy zakup za gotówkę i czas zwrotu inwestycji, drugi leasing na 36 miesięcy i wyliczenie, ile trzeba sprzedać bukietów dziennie, aby pokryć koszty użytkowania automatu. Ponieważ w artykule są informacje finansowe, marże, narzuty to artykuł jest zabezpieczony hasłem. Hasło udostępniamy tylko przedsiębiorcom z branży kwiatowej, jest dostępne na grupie FB Przedsiębiorcy florystyczni, jeżeli nie należysz do tej grupy to napisz – info@wsparcieflorystow.pl – prześlemy hasło.
![Kwiatomat w Bolesławcu](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/E57A8833-1024x682.jpg)
Konkretne wyliczenia pokazują rzeczywiste możliwości Kwiatomatu. Oczywiście każdy pomysł instalacji jest indywidualny i ma różny potencjał. W każdym przypadku będzie różne zaangażowanie i pomysł na promocję i różna sprzedaż. Jednak ja już wiem, że sam Kwiatomat jest najlepszym sposobem na promocję kwiaciarni! Przekonałem się też, ile może sprzedać.
Poniżej podsumowanie trzech pierwszych dni działania Kwiatomatu: 400 (30.12), 1450 (31.12) i 960 zł (1.01) przychodu dziennie. Czy to dobry wynik? Niech każdy z Was porówna do obrotów w swojej kwiaciarni w tym czasie i odpowie sobie czy to ma sens.
![](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/Zrzut-ekranu-2023-01-02-191722.png)
Proszę zauważyć, że ten POMOCNIK nie choruje, nie bierze dni wolnych, nie ma fochów, nie bywa zmęczony, pracuje 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu, również w święta, idealnie sprzedaje, idealnie komunikuje się z Klientami, jest bardzo uczciwy, rozlicza się co do grosza… Czego wymagać więcej? Acha, jeszcze jest idealnym narzędziem marketingowym! Przyciąga do kwiaciarni klientów… nawet tych od konkurencji! Ile wart jest taki pomocnik?
![](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/E57A8748-682x1024.jpg)
![Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie E57A8817-1024x682.jpg](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/E57A8817-1024x682.jpg)
![](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/E57A8733-682x1024.jpg)
![](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/E57A8868-1024x682.jpg)
Co jeszcze zauważyłem? W Kwiatomacie staramy się eksponować 6 bukietów: 2 x 100 zł, 2 x 150 zł, 2 x 200 zł. Których sprzedaje się najwięcej? Okazało się, że tych w przedziale 150 – 200 zł! Dlaczego? Bo jak Klient podchodzi to oczywiście “wiesza oko” na tych najpiękniejszych, dopiero wtedy podchodzi do ekranu dotykowego i widzi cenę. Tak naprawdę podjął decyzję przed uzyskaniem informacji o cenie, a później już tylko sfinalizował transakcję.
Czy jeszcze masz wątpliwości – czy to działa? Ja już nie mam!
Poniżej dane od operatora płatności z podsumowaniem sprzedaży. Publikuję je tu po raz pierwszy i raczej ostatni. Jednak zawsze można do mnie zadzwonić i porozmawiać o kolejnych faktach i możliwościach. Przez ostatnich kilka dni odbierałem telefony i odpowiadałem na pytania o Kwiatomacie. Ale były to bardzo ciekawe rozmowy, przy okazji o aktualnej sytuacji w branży, o ograniczaniu kosztów i zwiększaniu przychodów. Jak zawsze na podstawie konkretnych faktów.
![](https://static.wsparcieflorystow.pl/uploads/2023/01/Zrzut-ekranu-2023-01-02-191822.png)
Dla osób, które już kupiły, zamówiły lub na poważnie planują zakup naszego Kwiatomatu utworzyłem grupę Kwiatomat. Tam odbywają się dyskusję o pomysłach na działania marketingowe, o akcesoriach przydatnych przy sprzedaży bukietów w takich urządzeniach, tam fakty na temat sprzedaży.
Jeżeli ktoś chce, abym przygotował i przesłał indywidualne wyliczenia to proszę o wysłanie do mnie maila – a.dabrowski@florand.com.pl.
Więcej informacji o Kwiatomacie – Kwiatomaty – wsparcieflorystow.pl.
Różne opcje konfiguracji Kwiatomatu, aktualne ceny, możliwość zamówienia urządzenia Kwiatomaty – wsparcieflorystow.pl.
Zawsze można do nas napisać info@wsparcieflorystow.pl lub zadzwonić – 601375900. Chętnie porozmawiamy i odpowiemy na każde pytanie w temacie Kwiatomatu.