Branża kwiatowa w mediach

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Pracowita i trochę zwariowana doba za nami. Nagle w ciągu jednej doby branża kwiatowa pojawiła się w trzech mediach ogólnopolskich. Na żywo w radiowej „Trójce” w wieczornym programie o tematach ekonomicznych „Bardzo Ważny Projekt” i w porannym programie TVP1 „Kawa czy herbata”. Również wczoraj został nagrany materiał do programu dla TVP1.

Posłuchaj audycji (od 0:30)

 

Sylwia Bednarek w swojej kwiaciarni. Fot. blog.euroflorist.pl

Zacznijmy od programu nakręconego wczoraj w kwiaciarni Sylwii Bednarek, w którym Sylwia oraz Tomek Max Kuczyński opowiadają o tym jak łączyli pracę i naukę, jak rozpoczynali pracę w branży kwiatowej. Autorem programu jest Paweł Pochwała na co dzień znany z porannego programu „Kawa czy herbata” i autor wielu programów realizowanych dla TVP1. Dokładnie miesiąc temu dowiedziałem się, że Paweł Pochwała wkrótce będzie realizował pilota programu telewizyjnego, z młodymi – pracującymi w roli głównej. Szukał absolwentów, studentów dorabiających do stypendiów, licealistów dorabiający do kieszonkowego, gdyż chce w programie pokazać ich pierwszą pracę. Chce pokazać przykład gdzie pracują młodzi ludzie, co robią, co chcą robić i za ile, jak trafili swoją robotę? Niebanalne zajęcia, nietuzinkowi pracodawcy… A może proza życia, za to barwnie opowiedziana? I najważniejsze – jak im się pracuje?… W związku z  tym szuka kontaktów z młodymi, którzy pracują. Szybko przekazałem tą informację na FB i w prywatnych wiadomościach i telefonach. Wiem, że kilka osób zgłosiło redaktorowi chęć udziału w programie. Już wczoraj prawie na żywo Tomek zrelacjonował mi kulisy programu, w jaki sposób przekazali wiele pozytywnych informacji o naszej branży. Jestem przekonany, że mistrzowski duet poradził sobie znakomicie z promocją kwiatów, kto jak nie oni? Z niecierpliwością czekam na emisję programu na antenie.

Andrzej Świderski w siedzibie Euroflorist. Fot. euroflorist.pl

Kolejna informacja o naszej branży została przekazana dzisiaj w porannym programie „Kawa czy herbata”.  Euroflorist jako laureat konkursu na innowacyjną technologię B2B, został zaproszony na największe w Europie Targi Teleinformatyczne CeBIT w Hanowerze. Andrzej Świderski prezentuje tam nagrodzony system, dzięki któremu mogą szybko i efektywnie zarządzać siecią kwiaciarni i doręczać bukiety już w ciągu 2 godzin! Andrzej w relacji na żywo w programie TVP1 opowiedział o idei i działaniu przesyłek kwiatowych, oraz ogólnie o kwiatach i zwyczaju ich wręczania. Pozytywna informacja dla branży florystycznej jest taka, że kwiaty pojawiły się w programie ściśle związanym z branżą IT. Pokazuje to w bardzo pozytywny sposób naszą branżę, że nowoczesność, innowacje i informatyczne technologie nie są obce naszej branży. Wiem, że to nie ostatnia informacja w najbliższym czasie w mediach o Euroflorist. Kilka dni temu w siedzibie firmy gościła ekipa telewizyjna i filmowa! Już niebawem będziemy mogli obejrzeć efekt tej pracy. Film pokaże pracę związaną z przesyłkami kwiatowymi od kuchni oraz zdradzi sekrety działania firmy Euroflorist.

Andrzej Dąbrowski w studio radiowej “Trójki”.

Na koniec chciałbym opowiedzieć o moim wczorajszym szalonym dniu. Parę minut po dziesiątej odebrałem telefon, w którym rozmówca Paweł Sołtys przedstawił się, opowiedział o programie „Bardzo Ważny Projekt”, który prowadzi na co dzień w radiowej „Trójce”. Zaproponował mi udział w wieczornym programie na żywo, w którym będzie poruszał temat rynku kwiatowego. Świetna wiadomość, że dla kultowej „Trójki” temat branży florystycznej jest na tyle interesujący aby o tym na żywo rozmawiać na antenie. Po chwilowej euforii nagle zacząłem myśleć realistycznie, przecież obecnie jestem w Bolesławcu oddalonym przynajmniej o 5 godzin jazdy samochodem od studia na ul. Myśliwieckiej w Warszawie. Po krótkim namyśle zaproponowałem, że polecę kogoś z branży kto będzie mógł porozmawiać wieczorem o biznesie kwiatowym. Pomyślałem o Andrzeju Świderskim, gdyż wiedziałem, że ma wystąpić w porannym programie w TVP1. Andrzej w rozmowie telefonicznej szybko uzmysłowił mi, że owszem w porannym programie ale relacja będzie transmitowana z Hanoweru. Pomyślałem też o Tomku Kuczyńskim, gdyż gdzieś na FB przemknęła mi informacja, że będzie w Warszawie, okazało się, że po południu mają nagranie programu. No cóż  po krótkim namyśle podjąłem szaloną decyzję, że jadę dla paru minut na antenie radia do Warszawy.

Pomyślałem, że takiego zaproszenia nie można odrzucić i należy przetrzeć szlak dla branży w publicznym radiu. Warto było! Sama wizyta w radio to już niezapomniane wrażenie. Poznanie osobiste redaktora Pawła Sołtysa oraz sympatyczna rozmowa przed wejściem na antenę z Prezesem „Lot”, który był moim przedmówcą i opowiadał o kłopotliwej sytuacji uziemionych Dreamlinerów były niemniej pozytywnym doświadczeniem. Pozostała trema przed wejściem na antenę i pytanie czy sobie poradzę, redaktor szybko mnie uspokoił, że mam traktować tą rozmowę jak pogadankę przy piwku, wymieniliśmy parę zdań na temat branży kwiatowej i już był czas na wejście do studia. Rozmawialiśmy o ogólnej sytuacji branży, o zbliżającym się „Dniu Kobiet”, o konkurencji ze strony dyskontów mających w swojej ofercie kwiaty. Ja bym mógł rozmawiać na bliskie mi tematy rynku kwiatowego nawet przez godzinę, ale czas na antenie płynie szybko i kilka minut tylko mignęło. Po wyjściu ze studia prawie zapomniałem o czym mówiłem. Mam nadzieję, że temat branży przedstawiłem ciekawie i w przyszłości przedstawiciele biznesu florystycznego będą częściej zapraszani do audycji radiowych.

1000 km, 11 godzin w podróży i 2 godziny w rozgłośni radiowej, 6 minut na antenie – warto było!

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.