Edukacja konkurencji

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Jest nas w branży coraz mniej, to fakt. Jeżeli Twoja konkurencja sprzedaje zbyt tanio to sygnał, że nie zna podstaw ekonomiki handlu. Może myli dochód z przychodem? Może myśli, że marża to zysk? Być może zapomina o pozycji w bilansie nazywającej się koszty? Poniżej przykład faktycznych kosztów w kwiaciarni, o których trzeba pamiętać kalkulując ofertę dla klienta.

Konkurencja na rynku jest potrzebna, jeżeli martwisz się o byt swojej konkurencji to zaproś na moje szkolenie Kwitnące Przedsiębiorstwo, postaram się na konkretnych przykładach pokazać jak należy kalkulować ceny produktów i usług kwiaciarni czy też pracowni, aby choć trochę zarobić.

Jak to zrobić? Odnajdź adres mailowy do NIEJ, napisz maila z informacja o szkoleniach lub zachęć do przeczytania kilku artykułów na mojej stronie. Być może zrobisz w ten sposób dobry uczynek i przyczynisz się przedłużenie JEJ bytu na rynku. Jest też drugi sposób – przekaż mi maila do Twojej KONKURENCJI, a ja osobiście wyślę JEJ zaproszenie na szkolenie i zachęcę do przeczytania kilku artykułów. Być może moja propozycja, choć wydaje się szalona, przyczyni się do wzrostu świadomości ekonomicznej konkurencji i uporządkowania lokalnego rynku. Wszystko pokazane jest na konkretnych branżowych faktach. Tak, konkurencja jest potrzebna, ale ta zdrowa, wiem to!

Z informacji jakie do mnie docierają od branżowych przedsiębiorców wynika, że staracie się walczyć o klienta przede wszystkim ceną, ale czy na pewno o to chodzi w tym biznesie? Czy na pewno chcecie mieć wszystkich klientów, czy stać Was na to?

Konkurencja musi to przeczytać:

Czy stuprocentowy narzut to dużo?

Życie po biznesie florystycznym

Florysta do wynajęcia

Klienci są w stanie zapłacić za kwiaty więcej

Nie podcina się gałęzi …

Jak szybko i bezkosztowo zostać zawodowym „florystą”

Gdzie się podziały zyski z Twojej kwiaciarni?

Konkuruj jakością i inwencją

Tak naprawdę to chodzi o wartość, a nie o cenę

Chyba, że sadzisz inaczej.

konsultant-300x150

W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: wsparcie@florand.com.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.