Edukacja konkurencji

Andrzej DąbrowskiKwitnące Przedsiębiorstwo, Przedsiębiorczość, Rynek polski, WF Dodaj komentarz

Jest nas w branży coraz mniej, to fakt. Jeżeli Twoja konkurencja sprzedaje zbyt tanio to sygnał, że nie zna podstaw ekonomiki handlu. Może myli dochód z przychodem? Może myśli, że marża to zysk? Być może zapomina o pozycji w bilansie nazywającej się koszty? Jak się ma edukacja Twojej konkurencji? Poniżej przykład faktycznych kosztów w kwiaciarni, o których trzeba pamiętać kalkulując ofertę dla klienta.

Konkurencja na rynku jest potrzebna – jeżeli martwisz się o byt swojej konkurencji to zaproś na moje szkolenie Kwitnące Przedsiębiorstwo, postaram się na konkretnych przykładach pokazać jak należy kalkulować ceny produktów i usług kwiaciarni czy też pracowni, aby choć trochę zarobić.

Jak to zrobić? Odnajdź adres mailowy do niej, napisz maila z informacja o szkoleniach lub zachęć do przeczytania kilku artykułów na mojej stronie. Być może zrobisz w ten sposób dobry uczynek i przyczynisz się przedłużenie jej bytu na rynku. Jest też drugi sposób – przekaż mi maila do Twojej konkurencji, a ja osobiście wyślę jej zaproszenie na szkolenie i zachęcę do przeczytania kilku artykułów. Być może moja propozycja, choć wydaje się szalona, przyczyni się do wzrostu świadomości ekonomicznej konkurencji oraz uporządkowania lokalnego rynku. Wszystko pokazane jest na konkretnych branżowych faktach. Tak, konkurencja jest potrzebna, ale ta zdrowa – wiem to!

Z informacji jakie do mnie docierają od branżowych przedsiębiorców wynika, że staracie się walczyć o klienta przede wszystkim ceną, ale czy na pewno o to chodzi w tym biznesie? Czy na pewno chcecie mieć wszystkich klientów, czy stać Was na to? Z tego wszystkiego wynika, jak potrzebna jest edukacja konkurencji.

Konkurencja musi to przeczytać:

Czy 100% narzut to dużo?

Życie po biznesie florystycznym

Florysta do wynajęcia

Klienci są w stanie zapłacić więcej za kwiaty

Nie podcina się gałęzi na której się siedzi

Jak szybko i bezkosztowo zostać zawodowym „florystą”

Gdzie się podziały zyski z Twojej kwiaciarni?

Konkurencja nie tylko ceną

Tak naprawdę to chodzi o wartość, a nie o cenę

Chyba, że sadzisz inaczej.

Andrzej Dąbrowski

Konsultant w biznesie florystycznym

W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: wsparcie@florand.com.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.