Znaczenie social mediów i fotografii w promocji kwiaciarni

Andrzej Dąbrowski WF Dodaj komentarz

Floryści zajmują się dostarczaniem ludziom jednego z najpiękniejszych przejawów emocji, uczuć, miłości szacunku i wdzięczności. Kwiaty jednak kupuje się i sprzedaje oczami. Niewykorzystywanie do tego celu mediów społecznościowych i fotografii, która w tych mediach rządzi, jest błędem i ryzykiem. Ponadto media społecznościowe pozwalają nam na podtrzymanie interakcji z klientami, przywiązanie ich do marki i pobudzenie ich do aktywności. Stąd już tylko krok do zwiększania wartości swojej marki i polepszania pozycji na rynku.

Media społecznościowe żyją obrazem, żyją zdjęciami. Dobrze prowadzony profil firmy na Facebooku, Twitterze czy Instagramie staje się znakomitym oknem wystawowym. Pozwala na obecności naszej oferty w komputerach i smartfonach naszych klientów i na wyrażenie przez nich stosunku do naszej firmy i do jej produktów.

To także forma budowania wiarygodności. Portale społecznościowe pozwalają na ocenę jakości naszych usług, opinie klientów i wzrost zaufania do kwiaciarni. Pozwalają też przyciągnąć do nas, np. dzięki facebookowym meldunkom, przyjaciół i znajomych naszych klientów.

Aby jednak korzystać z tych narzędzi w skuteczny i efektywny sposób musimy dysponować dobrym materiałem do wykorzystania w social mediach, czyli ciekawymi pomysłami skłonienia naszych facebookowych, twitterowych czy instagramowych fanów, do reakcji. I mądrym reagowaniem na ich reakcje.

Materiał do wykorzystania w social mediach to głównie zdjęcia i filmy, które możemy realizować sami lub też powierzyć ich realizację profesjonalistom. Dziś, kiedy każdy ma aparat fotograficzny w kieszeni, uwiecznienie i prezentacja efektów naszej pracy to proces prosty i szybki. Warto jednak przygotowywać materiały wizualne w sposób świadomy, aby fotografia pięknego bukietu przez nieumiejętność autora zdjęcia, nie stała się antyreklamą.

Dlatego też warto pamiętać o kilku prostych prawidłach poprawiających jakość zdjęć nawet ze smartfona i poprawiających ich odbiór w social mediach. Warto:

  • nie robić zdjęć pod światło
  • robić zdjęcia głownie poziome
  • oprzeć o coś dłoń ze smartfonem aby ustabilizować aparat
  • pomyśleć o tym, co na zdjęciu ma być najważniejsze
  • opisać, lokalizować i otagować zdjęcie
  • reagować na reakcje naszych fanów i followersów
  • nie bać się krytyki i reagować na nią z poczuciem humoru i przyjaznym nastawieniem

Zbudowanie internetowej społeczności zainteresowanej naszym biznesem to nieoceniona szansa na zwiększenie zasięgu oferty, na zwiększenie kręgu osób informowanych o promocjach a przede wszystkim, na wzrost lojalności klientów wobec firmy. Nie marnujmy tego potencjału.

Nie da się prowadzić biznesu w branży florystycznej bez fotografii wspomagającej promocję i reklamę. Social media i reklama wymagają obrazów. Dziś wszyscy robimy zdjęcia i musimy starać się aby były one jak najbardziej atrakcyjne dla klienta, aby zwiększały popularność naszej oferty i pokazywały ją w atrakcyjny sposób. Aby to osiągnąć wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad i posiąść odrobinę niezbędnej wiedzy. Wystarczy nauczyć się bardziej świadomego robienia zdjęć. Wystarczy poznać ograniczenia i zalety sprzętu fotograficznego. Wystarczy wziąć udział w naszym szkoleniu Wsparcie promocji kwiaciarni

 

Zapraszam

Zdjęcie – fotopestka.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter Google+

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.