Znaczenie social media i fotografii w promocji kwiaciarni

Andrzej DąbrowskiMarketing, Szkolenia, WF, Wsparcie, Wsparcie promocji kwiaciarni, WWW Dodaj komentarz

Floryści zajmują się dostarczaniem ludziom jednego z najpiękniejszych przejawów emocji, uczuć, miłości, szacunku i wdzięczności. Kwiaty jednak kupuje się i sprzedaje oczami. Niewykorzystywanie do tego celu social media i fotografii, która w tych mediach rządzi, jest błędem i ryzykiem. Ponadto media społecznościowe pozwalają nam na podtrzymanie interakcji z klientami, przywiązanie ich do marki i pobudzenie ich do aktywności. Stąd już tylko krok do zwiększania wartości swojej marki i polepszania pozycji na rynku.

Media społecznościowe żyją obrazem, żyją zdjęciami. Dobrze prowadzony profil firmy na Facebooku, Twitterze czy Instagramie staje się znakomitym oknem wystawowym. Pozwala na obecność naszej oferty w komputerach i smartfonach naszych klientów i na wyrażenie przez nich stosunku do naszej firmy i do jej produktów.

To także forma budowania wiarygodności. Portale społecznościowe pozwalają na ocenę jakości naszych usług, opinie klientów i wzrost zaufania do kwiaciarni. Pozwalają też przyciągnąć do nas np. dzięki facebookowym meldunkom przyjaciół i znajomych naszych klientów.

Aby jednak korzystać z tych narzędzi w skuteczny i efektywny sposób musimy dysponować dobrym materiałem do wykorzystania w social media, czyli ciekawymi pomysłami skłonienia naszych facebookowych, twitterowych czy instagramowych fanów do reakcji. I mądrym reagowaniem na ich reakcje.

Materiał do wykorzystania w social media to głównie zdjęcia i filmy, które możemy realizować sami lub też powierzyć ich realizację profesjonalistom. Dziś, kiedy każdy ma aparat fotograficzny w kieszeni, uwiecznienie i prezentacja efektów naszej pracy to proces prosty i szybki. Warto jednak przygotowywać materiały wizualne w sposób świadomy, aby fotografia pięknego bukietu przez nieumiejętność autora zdjęcia nie stała się antyreklamą.

Dlatego też warto pamiętać o kilku prostych prawidłach poprawiających jakość zdjęć nawet ze smartfona i poprawiających ich odbiór w social media:

  • Nie robić zdjęć pod światło
  • Robić zdjęcia głownie poziome
  • Oprzeć o coś dłoń ze smartfonem aby ustabilizować aparat
  • Pomyśleć o tym, co na zdjęciu ma być najważniejsze
  • Ppisać, lokalizować i otagować zdjęcie
  • Reagować na reakcje naszych fanów i followersów
  • Nie bać się krytyki i reagować na nią z poczuciem humoru i przyjaznym nastawieniem

Zbudowanie internetowej społeczności zainteresowanej naszym biznesem to nieoceniona szansa na zwiększenie zasięgu oferty, na zwiększenie kręgu osób informowanych o promocjach, a przede wszystkim na wzrost lojalności klientów wobec firmy. Nie marnujmy tego potencjału.

Nie da się prowadzić biznesu w branży florystycznej bez fotografii wspomagającej promocję i reklamę. Social media i reklama wymagają obrazów. Dziś wszyscy robimy zdjęcia i musimy starać się aby były one jak najbardziej atrakcyjne dla klienta, aby zwiększały popularność naszej oferty i pokazywały ją w atrakcyjny sposób. Aby to osiągnąć wystarczy zastosować się do kilku prostych zasad i posiąść odrobinę niezbędnej wiedzy. Wystarczy nauczyć się bardziej świadomego robienia zdjęć. Wystarczy poznać ograniczenia i zalety sprzętu fotograficznego. Wystarczy wziąć udział w naszym szkoleniu Wsparcie promocji kwiaciarni!

Zapraszam!

Zdjęcie – fotopestka.pl

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.