Warto na biznes spojrzeć z dystansem

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Przedsiębiorcy florystyczni to bardzo zapracowani ludzie. Często tak mocno są zaangażowani w działalność firmy, że brakuje czasu na inne sprawy niż praca, często zapominają o odpoczynku, a często w tym zabieganiu tracą kontrolę sytuacji, tego co się dzieje w firmie oprócz kupowania i sprzedawania kwiatów.

Warto nieraz zwolnić, usiąść i porozmawiać. Organizowane przez nas tygodniowe turnusy w ramach projektu Podróże kształcą florystycznie to znakomita okazja na zdobycie nowej wiedzy i umiejętności, mamy na to 3 warsztatowe dni. To również idealny moment na nicnierobienie lub po prostu na rozmowy, te branżowe, te dotyczące naszych firm, ale też takie rozmowy o życiu florystów. Takie rozmowy pozwalają na podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i spojrzenie z dystansem na swoją firmę. Bo przecież wszyscy działamy podobnie, jednak to te różnice są bardzo ważne. Nieraz szczegóły stanowią o sukcesie lub porażce.

Taki moment zwrócenia się do osoby spoza własnego kręgu, trochę z zewnątrz samo w sobie jest antidotum, na sytuację zatrzymania a czasem utraty energii i motywacji. Umysł tak działa, że gdy jesteśmy zmęczeni albo zaniepokojeni, co dzisiaj dotyka większości z nas, percepcja się zawęża. Trudno rozwiązywać nasze problemy zwłaszcza, kiedy szukanie rozwiązań wymaga szerokiej perspektywy. W takim momencie zwrócenie się do kogoś z branży, kto ma doświadczenie w prowadzeniu biznesu florystycznego i potrafi się tym doświadczeniem dzielić, dajesz sobie poszerzenie perspektywy, a ja po prostu uważnie ciebie wysłucham, postaram się zrozumieć twoją sytuację i z tej perspektywy wskażę co można zrobić, co ja bym zrobił mając moją wiedzę i doświadczenie, aby rozwiązać problem, aby poprawić sytuację. Miałem już wiele takich spotkań, po których często rozmówcy mieli poczucie, że im pomogłem.

Tak naprawdę oni sami sobie pomogli fundując sobie kontakt z kimś kto przyszedł trochę z zewnątrz, aby poszerzyć perspektywę i wspólnie szukać szans na rozwój. Warto słuchać, warto rozmawiać, tylko na to trzeba mieć odpowiednią przestrzeń, czas i miejsce… Możemy spotkać się osobiście, możemy porozmawiać telefonicznie, możemy zaaranżować spotkanie online. Jednak najlepsze możliwości na poznanie siebie i sytuacji w firmie są dwudniowe szkolenia Kwitnące przedsiębiorstwo (również ONLINE) lub wspólne tygodniowe wyjazdy w ramach projektu Podróże kształcą florystycznie. Kolejne takie branżowe wyjazdy już we wrześniu do Toskanii i w listopadzie na Sycylię. Informacje, opinie, zapisy na stronie warsztatów.

? Bernard Łętowski

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.