Przesyłki kwiatowe – współpraca czy wyzysk?

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Panel dyskusyjny – 27 lutego (czwartek) godzina 15:45 – 16:30 Scena Główna w paw. 2

Od kilku lat sytuacja na rynku przesyłek kwiatowych staje się coraz bardziej niepokojąca. Główni gracze i wielu mniejszych walczy o swój udział w rynku. Niestety, zamiast prześcigać się w kreatywności i jakości świadczonego serwisu, skupili się na rywalizacji cenowej. W popularne dni kwiatowe licytują się promocjami cenowymi, kiedy to ceny hurtowe kwiatów przeważnie są na dość wysokim poziomie.

Kto na tym zyskuje? Kto traci? Pozornie zyskuje klient, przynajmniej tak może mu się wydawać. Traci florysta starający się rzetelnie wykonać usługę. Niestety w takim przypadku nie da się zrobić czegoś bardzo tanio i dobrze. Dlatego tak naprawdę traci na tym klient, który widzi na zdjęciu piękny bukiet, a w rzeczywistości adresat otrzymuje zaledwie namiastkę oczekiwanego zamówienia.

Przyszedł czas na to, aby porozmawiać na ten temat, dlatego do dyskusji zaprosiłem przedstawicieli różnych sieci organizujących usługę przesyłek kwiatowych. To będzie czas na rozmowę o tym, dokąd zmierza ta część branży. Przyglądający się dyskusji będą mogli wyciągnąć wnioski czy warto takie usługi wprowadzić do swojej oferty, ewentualnie którego partnera wybrać. Ważne aby polityka jakości takiej sieci miała na uwadze dobro wszystkich stron. Aby nie kierowali się strategią – sprzedać drogo, zrealizować jak najtaniej – bo to krótkowzroczne działanie.

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.