Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii

Andrzej DąbrowskiGiełda branżowa, Hurtownie, Rynek europejski, Rynek zagraniczny, WF, Zakup kwiatów Dodaj komentarz

Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii ma strukturę tradycyjną i odbywa się poprzez firmy hodowlane (producenci), hurtownie i punkty sprzedaży detalicznej. Sprzedaż kwiatów poprzez sieci supermarketów stanowi jedynie ok. 2% całkowitej ich sprzedaży. Sieć centrów ogrodniczych ma również nieznaczny udział w dystrybucji kwiatów na rynku. Sprzedaż kwiatów odbywa się przede wszystkim poprzez sieć lokalnych kwiaciarni oraz targów ulicznych (np. kioski z kwiatami). Jest ich w Hiszpanii ok. 8 tys., w tym 6 tys. z nich specjalizuje się wyłącznie w sprzedaży kwiatów i roślin dekoracyjnych. Tym kanałem sprzedawanych jest 90% całej podaży kwiatów. Szacuje się, że 80% produkcji kwiatów sprzedawana jest na rynkach lokalnych. Centralne rynki sprzedaży hurtowej nie odgrywają roli wiodącej w dystrybucji kwiatów, jedynie 5% wszystkich kwiatów jest komercjalizowanych przy ich udziale. Większość kwiatów jest sprzedawana przez hurtownie lub odbierana bezpośrednio przez sprzedawców detalicznych (np. aby sprzedać kwiaty w ramach handlu ulicznego). Rynek hurtowy kwiatów w Hiszpanii dopuszcza sprzedaż kwiatów przez hurtownie lub bezpośrednich producentów klientom detalicznym. Ci z kolei, aby móc następnie sprzedać towar, np. w sprzedaży ulicznej, muszą dysponować odpowiednim pozwoleniem wydawanym na czas określony przez urząd miasta, w którym odbywa się sprzedaż oraz odprowadzać podatki za uzyskane w ten sposób dochody.

Zainteresowanych rynkiem hurtowym w innych krajach europejskich odsyłam do artykułów:

Rynek hurtowy kwiatów w Niemczech

Rynek hurtowy kwiatów w Republice Czeskiej

Rynek hurtowy kwiatów w Królestwie Niderlandów

Rynek hurtowy kwiatów we Francji

Rynek hurtowy kwiatów w Wielkiej Brytanii

Rynek hurtowy kwiatów na Węgrzech

Rynek hurtowy kwiatów w Bułgarii

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski to magister ekonomii, który urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. W 1994 roku zaangażował się w biznes florystyczny, który kontynuuje do dziś. Ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu, specjalizując się w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Aktualnie Grupa Florystyczna Florand, którą stworzył i zarządza skupia wiele florystycznych marek działających w różnych sektorach kwiatowego rynku. Jego szeroka wiedza z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym pozwala mu świadczyć usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej. Ponadto, dzieli się swoją pasją i doświadczeniem, pisząc artykuły o biznesie florystycznym, które publikowane są na blogach wsparcieflorystow.pl i otwieramkwiaciarnie.pl oraz w czasopiśmie NDiO - Flora. https://www.florand.com.pl/nasze-marki/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.