Silnik zarządzania zespołem

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Ciało ludzkie opiera się na szkielecie. Bez niego nie miałoby formy i nie utrzymałoby się w pionie, nie byłoby w stanie wykonywać sprawnie żadnej funkcji. Tym samym co szkielet dla ciała może być System Rozwoju dla każdej firmy, dla każdej kwiaciarni. Proszę wybaczyć to dość naturalistyczne porównanie, ale ono doskonale oddaje charakter i znaczenie wspomnianego systemu.

Skoro System Rozwoju jest tak ważny chcielibyśmy się dowiedzieć, czym dokładnie jest?

System Rozwoju to mechanizm, który daje nam narzędzia do oceniania pracy pracowników i efektywności funkcjonowania firmy, do motywowania zespołu do pracy, rozwijania pracowników, komunikowania się z ludźmi w przedsiębiorstwie, wypracowywania rozwiązań rozwojowych dla firmy i wiele innych. To „silnik” zarządzania zespołem w firmie, który przyczynia się do rozwoju firmy oraz pracowników.

Mechanizm, silnik – to brzmi dość poważnie. Czy System Rozwoju kierowany jest w takim razie tylko do dużych przedsiębiorstw?

Do dużych również, ale nie tylko. Wprowadzamy ten system także w małych i średnich przedsiębiorstwach. On jest skierowany do firm zorientowanych na to, by działać efektywnie, zdających sobie sprawę z tego, że rozwój należy zaplanować, realizować i monitorować. Do firm, które chcą podnosić wydajność pracy swoich pracowników i motywować ich do efektywnej pracy. A to nie jest zarezerwowane tylko do dużych przedsiębiorstw, ale dla każdej świadomej, szukającej dojrzałości i rozwoju firmy.

Co konkretnego można w takim razie zyskać dzięki Systemowi Rozwoju?

System daje nam wiele możliwości. Możemy wykorzystać je wszystkie, a możemy też wybrać te, na których nam najbardziej zależy. On pozwala na m.in. wypracowywanie usprawnień w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa (w działaniu zespołu, wykonaniu zadań, we współpracy z klientami), ocenę efektywności pracowników i ocenę firmy przez pracowników, wypracowywanie rozwiązań mających na celu wzrost umiejętności pracowników i zwiększenie ich zaangażowania w pracy, na motywowanie pracowników do pracy, prezentowanie oczekiwań firmy w stosunku do pracowników oraz pracowników w stosunku do firmy, określanie ścieżek rozwojowych pracowników oraz udoskonalanie systemu motywacyjnego, szkoleniowego czy komunikacyjnego w firmie. Dzięki Systemowi Rozwoju możemy sprawniej komunikować się z pracownikami, badać ich zadowolenie z pracy, poziom ich umiejętności, wypracowywać rozwiązania, które podniosą ich kwalifikację, wypracowywać usprawnienia dla firmy, on daje nam narzędzia do mierzenia efektywności pracownika. Bywa tak, że pracownicy są wynagradzani na podstawie stawki godzinowej. Czyli inaczej mówiąc, i ten który pracuje świetnie i ten który pracuje przeciętnie, obaj tę samą liczbę godzin, dostaną takie samo wynagrodzenie. Tymczasem system daje nam możliwość dopasowania mierników pracy tak by pracownik, który angażuje się bardziej, zarabiał więcej, a ten który mniej, analogicznie – mniej.

Czy to jest jakiś uniwersalny mechanizm, który można zastosować w każdej firmie?

To także zaleta Systemu Rozwoju, że jest on elastyczny i można go dopasować indywidualnie do każdej firmy. Przed jego wprowadzeniem przeprowadzana jest analiza sytuacji w firmie, poznajemy oczekiwania szefów, przedstawiamy możliwości systemu i dopasowujemy jego kształt do specyfiki przedsiębiorstwa i do jego potrzeb. Wszystko w myśl zasady, że ma on służyć rozwojowi firmy.

Agnieszka Kubicka – Błońska

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.