Jak przetrwać Walentynki?

Andrzej Dąbrowski Rynek, Wsparcie 5 Comments

Walentynki to moim zdaniem najtrudniejszy okres w całym roku dla przedsiębiorcy florystycznego. Z jednej strony spodziewane zwiększone przychody, z drugiej wysokie ceny i ogromne ryzyko – ile kwiatów kupić, aby ich nie zabrakło do końca dnia i żeby z drugiej strony nie zostało ich na drugi dzień zbyt wiele. Jakby nie było paczka długiej bordowej róży to w tym czasie koszt około 120 zł, a pojemnik to już prawie 500 zł. Przecież po 14 lutym popyt na długie czerwone róże praktycznie zanika. Do tego dochodzi problem jakości kupowanych czerwonych kwiatów przed Dniem Zakochanych.

Co zrobić, aby ten dzień był łatwiejszy i aby zarobić więcej pieniędzy? Aby Twoje działanie było efektywne, przygotuj się!

Dobry przykład z Londynu – kwiaciarnia Neill Strain Floral Couture.

Akcesoria na Walentynki

Bileciki, zawieszki, nalepki - wprost idealne jako dodatki walentynkowe do bukietów Twoich klientów. Nie zwlekaj z zamówieniem święto zakochanych tuż tuż.

Zobacz ofertę

Dwa tygodnie przed …

  • Zastanów się, czym w tym roku chcesz pozytywnie zaskoczyć klientów? W witrynie przygotuj ciekawą ekspozycję.
  • Przypomnij klientom o nadchodzącym święcie. W najbardziej widocznym miejscu wywieś plakat. Na stronie internetowej zamieść wpis zachęcający do odwiedzin Twojego sklepu internetowego. Na Fanpage’u promuj oferty specjalne na ten dzień.
  • Zachęć klientów do wcześniejszego składania zamówień. Takie zlecenia premiuj dodatkowym rabatem. To jeden ze sprawdzonych sposobów zminimalizowania ryzyka wyrzucenia niesprzedanych drogich róż do kosza.
  • E-mail marketing, SMSy – wykorzystaj zebrane kontakty do przygotowania kampanii marketingowej. Wyślij kupon rabatowy swoim klientom zachęcający do zakupów.
  • Pamiętaj o znacznym wzroście cen zakupu kwiatów w tym okresie, odpowiednio skalkuluj swoją ofertę. Taniej niż w ubiegłym roku raczej nie będzie.
  • Zastanów się, ile i jakie róże zamówić u Twojego sprawdzonego dostawcy.
  • Przejrzyj zapasy wstążek i opakowań, uzupełnij braki.
  • Sprawdź, czy masz odpowiedni zapas papieru do faksu, terminala kart płatniczych i kasy fiskalnej.

Tydzień przed …

  • Zadbaj o odpowiednią ilość kwiatów na nadchodzący tydzień, nie tylko czerwonych. Zachęcaj klientów do zakupu bukietów w innych kolorach z dodatkowymi elementami walentynkowymi.
  • Sprawdź, jakie bukiety w tym czasie promuje Twój partner w przesyłkach kwiatowych, być może nie są to tylko czerwone róże, przygotuj odpowiedni asortyment, aby nie trzeba było stosować zbyt często polityki zastępowalności produktu. Bo przecież najważniejsze to nie zawieść klienta i swoich biznesowych partnerów.
  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze, w tym okresie na pewno nie będziesz potrzebował bałaganu.
  • Przygotuj do intensywnej pracy narzędzia. Naostrz noże, nożyczki, sekatory. Uzupełnij braki.
  • Klienci nie lubią stać w kolejkach, zrób wszystko, aby do nich nie dopuszczać. Zapewnij dodatkowy personel.

Trzy dni przed …

  • Uporządkuj kwiaciarnię i zaplecze.
  • Zwiększ asortyment innych
    POZOSTAŁA TREŚĆ
    DOSTĘPNA PO ZALOGOWANIU

    W przypadku wykorzystania tekstów oraz fotografii uprzejmie proszę o podanie źródła – wsparcieflorystow.pl oraz o przesłanie informacji oraz linku do strony na adres: info@wsparcieflorystow.pl

    O Autorze

    Andrzej Dąbrowski

    Facebook Twitter Google+

    Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Komentarze(y) 5

  1. Bardzo ciekawe porady. Miże kiedyś wykorzysran, na razie florystyką zajmuję się wyłącznie hobbystycznie, alw jest to urocze i dające wiele radości hobby. Dziękuję

  2. Pingback: Walentynki pełne florystycznych zagadek – Otwieramy Kwiaciarnię

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.