Strategie sprzedaży firmy florystycznej

Andrzej DąbrowskiWF Dodaj komentarz

Określam najbardziej odpowiednie kanały sprzedaży dla produktów i usług mojego Klienta, opracowując wszystkie procesy. Wspomagam moją wiedzą rozwijanie kanałów sprzedaży poprzez m. in. pozyskiwanie partnerów, wykorzystywanie sił własnych firmy, uczestniczenie w procesie rekrutacji.

W zależności od potrzeby moich Klientów opracowuję zupełnie nowe strategie sprzedaży dla działów już istniejących lub przygotowuję strategie dla nowych przedsięwzięć. Przykładem może być nowy kanał sprzedaży lub nowo wprowadzane produkty lub usługi.

Modyfikuję również strategie istniejące, dostosowując je do zmieniających się potrzeb firmy, możliwości finansowych oraz oczekiwanego tempa ekspansji.

W wielu przedsiębiorstwach bywa tak, że pewne procesy są poprawnie realizowane i należy zmodyfikować tylko niektóre obszary działania. Podkreślam więc, które działania realizowane są dobrze i w chwili obecnej nie należy w nich nic zmieniać, i wskazuję, które obszary należy usprawnić i jak to zrobić. Tak więc te działania, które wymagają zmian – przedstawiam już z nowymi rozwiązaniami, gotowymi do wdrożenia.

Zgłaszają się też do mnie klienci, których rozwój firm jest poprawny, ale chcieliby zwiększyć niektóre, istotne dla nich parametry, np.:

• Liczbę klientów,
• Obrót,
• Zysk,
• Marżowość,
• Lub też chcą skoncentrować się na rozwoju jednego z kilku filarów ich działalności.

Tymi działaniami zajmuję się również. Usprawniam bieżące działania, weryfikując bardzo dokładnie prace działów sprzedaży i współpracę działów zależnych, takich jak dział obsługi klienta, dział serwisu, dział marketingu, jak też dział produkcji i dział logistyki.

Podsumowanie zakresu mojej aktywności z obszaru sprzedaży:

Ustalenie potrzeb klienta – po dogłębnym zanalizowaniu Państwa potrzeb wskazuję stosowne rozwiązania.
Analiza sytuacji firmy – jeśli Państwa firma funkcjonuje poprawnie, ale czujecie Państwo, że koniecznie należy coś zmienić, aby funkcjonowała lepiej – proponuję spojrzenie z zewnątrz, wskazanie nowych działań oraz nowych możliwości, opracowując mechanizmy tych zakresów działań.
Analiza rynku – jeśli Państwa produkty sprzedawały się świetnie, a teraz ich sprzedaż spada – analizuję dlaczego tak się dzieje. Przeprowadzam też analizę konkurencji i podpowiadam jak sprawić aby sprzedaż znów wzrosła, wskazując bardzo konkretne działania.
Dobór odpowiednich grup docelowych – wskazuję najlepiej zdefiniowane grupy docelowe dla oferowanych przez Państwa produktów czy też usług, w celu osiągnięcia odpowiednich wyników sprzedaży.
Określenie stosownych kanałów sprzedaży – dla danych produktów i usług.
Opracowanie strategii dla potrzeb przedsiębiorstwa – których celem jest rozwój Państwa firmy.
Opracowanie planu wdrożenia strategii – celem optymalizacji działań i osiągania najlepszych rezultatów.
Nadzór merytoryczny i pomoc we wdrażaniu strategii – jeśli nie mają Państwo czasu, aby wdrożyć opracowaną strategię, a wiadomo, że poprawne wdrożenie jest niezwykle ważne, gdyż bez tego nawet świetna strategia może nie przynieść oczekiwanych rezultatów – pomogę ją wdrożyć, bądź zrobię to całkowicie za Państwa.
Wsparcie w realizacji celów biznesowych – macie Państwo wiele celów i nie wiecie w jakiej kolejności je wdrażać? Nie macie Państwo czasu, aby wszystkiego dopilnować? Przygotuję dla Państwa schemat działania i pomogę wcielić go w życie, dopilnuję też terminów poprawnej realizacji.
Tworzenie sieci sprzedaży – pomogę Państwu zbudować dobrze funkcjonujące Sieci sprzedaży, opracuję procesy i procedury, dobiorę Partnerów, opracuję i wdrożę zasady poprawnej współpracy, określę mierniki efektywności i zasady rozliczania wyników,
Telemarketing – jeśli potrzebujecie Państwo przeprowadzić działania telemarketingowe, pomogę Wam wybrać odpowiednią firmę podwykonawczą, opracuję procedury działań, określę mierniki efektywności, przeprowadzę szkolenia telemarketerów, będę nadzorować przebieg akcji celem osiągnięcia najlepszych wyników. Mogę też opracować procedury umożliwiające realizację działań telemarketingowych przez Państwa pracowników włącznie z przeszkoleniem ich z odpowiedniego sposobu prowadzenia rozmów telefonicznych,
Merchandising – opracuję mechanizmy skutecznych działań merchandisingowych, przeszkolę Państwa pracowników, będę nadzorować przebieg działań lub wybiorę firmę podwykonawczą, której przekażę cele i założenia oraz będę nadzorować poprawność realizacji,
Wybór firm podwykonawczych.

Pomoc w doborze pracowników do działów sprzedaży i obsługi klienta.

konsultant-300x150

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.