Kwitnące przedsiębiorstwo – cykl szkoleń

Andrzej DąbrowskiSzkolenia, WF Dodaj komentarz

Jak florystyczną pasję przekuć w dochodowy biznes?

Obecnie na rynku kwiatowym zauważamy niespotykane do tej pory zawirowania biznesowe i wszechobecny chaos. Możemy spodziewać się, że zawieruchy gospodarcze w końcu się kiedyś skończą, rynek się uporządkuje, ale nigdy nie uda nam się powrócić do dobrych, starych sposobów prowadzenia interesów. Skutkiem dużego nasycenia rynku kwiaciarniami, jest ostrzejsza i bardziej zdecydowana niż kiedykolwiek konkurencja. Właściciele kwiaciarni zmuszeni są do podejmowania zdecydowanych kroków w celu utrzymania obecnej pozycji na lokalnym rynku. Przy tak dużej i jednocześnie rosnącej liczbie otwieranych kwiaciarni nie jest to zadanie łatwe, zwłaszcza, że na rynku panuje silna konkurencja cenowa, w znaczący sposób wpływając na obniżenie rentowności kwiaciarni. Przedsiębiorców czekają trudne wyzwania. Jedynym sposobem na przetrwanie i prosperowanie jest zbudowanie firmy, która zdoła przetrwać ekonomiczne wstrząsy i wspiąć się na szczyty w swojej branży.

Wielu przedsiębiorców wybiera „ewolucyjny” sposób działania, będąc przekonanym o wyższości wiedzy nabytej metodą prób i błędów od tej przekazywanej przez innych. Nic bardziej błędnego, już w starożytnych Indiach stworzono przysłowie: „Doświadczenie prowadzi szkołę, w której lekcje są bardzo drogie”. Czy mamy czas i stać nas na to aby zdobywać wiedzę na własnych błędach? Jestem przekonany, że korzystniej jest przyjąć koncepcje organizacji uczącej się, potrafiącej dostosować się do szybko zmieniających się warunków w branży kwiatowej. Aby przetrwać, aby wyprzedzić działania konkurencyjnych przedsiębiorstw, nie wystarczy organizować pracy i zarządzać nią. Każdy właściciel kwiaciarni powinien zdobyć wiedzę i umiejętności florystyczne, ale przede wszystkim umiejętność skutecznego zarządzania przedsiębiorstwem. Natomiast warto, aby pracownicy oprócz umiejętności florystycznych, posiadali również wiedzę na temat skutecznej sprzedaży i profesjonalnej obsługi klienta. Dopiero kompleksowe połączenie tych dziedzin pozwoli doprowadzić firmę florystyczną do sukcesu, którego podstawą jest ciągłe doskonalenie i rozwój.

To co robisz dziś ma wpływ na to co wydarzy się jutro

Jeżeli chcesz w przyszłości osiągnąć sukces, mieć wielu zadowolonych klientów, satysfakcjonujące zlecenia florystyczne, już dziś musisz o to zadbać. Sukces nie przychodzi od razu, trzeba na niego długo i cierpliwie pracować. Tracimy duże zlecenie, odczuwamy spadek przychodów, coraz częściej klienci odchodzą do konkurencji – patrzymy wstecz i nagle uświadamiamy sobie, że źle ich obsługiwaliśmy. Jeżeli chcesz mieć w przyszłości lojalnych i zadowolonych klientów pracuj tak, aby takimi byli. W czasie kryzysu gospodarczego szczególnie ważne jest aby zadbać o budowanie długotrwałej relacji z klientem opartej na zaufaniu. Pamiętajmy również aby to działanie nie przeminęło wraz z kryzysem.

Ważne aby przedsiębiorcy odkryli ogromny potencjał, jaki leży w budowaniu zaufania klientów. Wyższe standardy oznaczają korzyści dla konsumentów, czyli bardziej fachową obsługę i lepsze dopasowanie produktów florystycznych do potrzeb klientów. Przedsiębiorcy, którzy zaczynają przywiązywać większą wagę do swojej reputacji i marki – symbolu unikatowych wartości i jakości, która przyciąga klientów – również sami na tym zyskają. Dziś polecenie produktów czy usług ma o wiele większą wartość niż reklama, a poprawne relacje mogą uchronić przedsiębiorcę w momencie ewentualnego błędu. To co zrobisz dziś ma bezpośredni wpływ na jutrzejszy rezultat!

W jaki sposób wykorzystać trudne czasy dla osiągnięcia sukcesu w przyszłości

Przywództwo na lokalnym rynku najłatwiej zbudować w trudnych warunkach ekonomicznych i podczas poważnych kryzysów. Dlaczego? W ciężkich czasach konkurenci walczą o bezpieczeństwo i przetrwanie, zamiast skupiać się na klientach. Mniejszą uwagę poświęcają jakości, rezygnują z dodatkowej obsługi i mniej środków przeznaczają na innowacje. W kryzysie przywódcy muszą podejmować odważniejsze decyzje, które przyniosą im wielkość w przyszłości. W trudnych czasach masz okazję do pobudzenia ducha na nowo i do znalezienia lepszych sposobów uszczęśliwienia klientów.

Jeżeli przestaniesz konsekwentnie wykonywać czynności, które prowadzą twoją firmę do sukcesu, możesz spodziewać się porażki. Jeżeli dzisiaj zadbasz o rozwój swój i pracowników, zaczniesz aktywnie poszukiwać zleceń, rozpoczniesz działania marketingowe, zapewnisz urozmaicony asortyment, wkrótce osiągniesz sukces, staniesz się liderem rynku. Ale jeżeli będąc u góry, zapomnisz o działaniach, które Cię tam doprowadziły – szybciej spadniesz z wierzchołka sukcesu, niż trwała twoja droga na szczyt. Nie da się uniknąć wzrostów i upadków, ale ważne, żeby je obserwować i umieć nimi dobrze zarządzać. To, że dzisiaj dominujesz na rynku nie znaczy, że zawsze tak będzie. Nie możesz spocząć na laurach i przestać się rozwijać. Nie możesz choć trochę odpuścić, zwolnić, uśpić swojej czujności. To samo dotyczy nowych firm na rynku. Nigdy nie jest tak, że nie mogą prześcignąć liderów. Muszą tylko mieć dobry pomysł, plan działania, mieć dobrze zmotywowanych pracowników i sukcesywnie dążyć do osiągania celu. Wtedy sukces jest możliwy. Jeżeli chcesz być dobrym sprzedawcą to rozwijaj swoje umiejętności.

Od dawna powodzenie przedsiębiorstw działających na rynku w bardzo dużej mierze zależało od skuteczności sprzedaży. Ile razy spotykamy się z potencjalnym klientem, wysłuchujemy jego potrzeb, przygotowujemy ofertę i nie udaje się domknąć sprzedaży, ponosimy konkretne koszty, które nie maja przełożenia na przychody. Dziś, w warunkach szybkich zmian, rosnących oczekiwań kupujących, obfitości ofert podobnych produktów i usług oraz nasilonej konkurencji, rola kompetencji sprzedawców jest ważna jak nigdy dotąd. Jednocześnie branżę kwiatową wciąż charakteryzuje niski poziom profesjonalizmu – wielu florystów i menedżerów sprzedaży uczyło się z własnych doświadczeń – a sprawdzonych, praktycznych programów edukacji sprzedawców jest wciąż zbyt mało.

Pracownik kwiaciarni oprócz znajomości rzemiosła florystycznego powinien poznać również tajniki skutecznej sprzedaży. Dużym ograniczeniem w sukcesie sprzedawcy jest „mentalna” przewaga jaką ma nad nim klient. To on płaci pensję, przez co na wiele może sobie pozwolić i ma duże wymagania. Sprzedawca, ulegający manipulacjom ze strony klientów, nie rozpoznaje wszelkich gier mających na celu tylko i wyłącznie „wygraną klienta”, sprzeda produkt lub usługę, ale głównie poprzez obniżenie ceny. Czy o to chodzi w kwiaciarni? Szkolenie nauczy rozpoznawać i niwelować skutki manipulacyjnych „gier” klientów mających na celu np. uległość sprzedawcy, rezygnację ze swojego stanowiska i osiągnięcia korzystnych warunków transakcji wyłącznie dla klientów. Umiejętność obrony przed manipulującymi klientami przyczyni się do lepszych efektów handlowych i ekonomicznych przedsiębiorstw, z drugiej strony główną korzyścią wynikającą z udziału w szkoleniu jest opanowanie umiejętności pozytywnego wywierania wpływu na klientów aby w łatwy sposób finalizować sprzedaż i bronić np. proponowanej ceny.

Jeżeli ważny jest dla Ciebie rozwój Twojej florystycznej firmy – to zapraszam w maju i czerwcu na kontynuację cyklu szkoleń „Kwitnące przedsiębiorstwo” w różnych miastach w Polsce.

  • 10 i 11 maj – Koszalin
  • 17 i 18 maj – Szczecin
  • 31 maj i 01 czerwiec – Kielce
  • 07 i 08 czerwiec – Opole
  • 14 i 15 czerwiec – Łódź
  • 21 i 22 czerwiec – Kraków
    Analizując obecną sytuację na rynku kwiatowym oraz potrzeby zdobywania wiedzy i umiejętności niezbędnych w prowadzeniu biznesu florystycznego, proponuję Państwu dwudniowe szkolenie.

ZAKRES TEMATYCZNY WARSZTATÓW:

1 dzień – Pasja i biznes.

  • Nauka na błędach bywa kosztowna – jak przejść od kłującego biznesu w kwitnące i owocujące przedsięwzięcie?
  • Padnij, powstań – 5 moich porażek, 5 moich sukcesów.
  • Analiza najczęstszych błędów popełnianych przez przedsiębiorców florystycznych.
  • Czy warto planować?
  • Kosztorys z kalkulatorem w ręku.
  • Jak zwiększyć przychody?
  • Optymalizacja kosztów kwiaciarni.
  • Automatyzacja procesów, sposobem na lepszą organizację pracy.
  • Co florystyczny przedsiębiorca wiedzieć powinien – wybrane zagadnienia prawne i podatkowe związane z branżą kwiatową.
  • Pytania i odpowiedzi.

2 dzień – Sztuka sprzedaży

  • Dlaczego ludzie kupują?
  • 7 głównych etapów sprzedaży.
  • 5 kroków skutecznej sprzedaży.
  • Pytania i odpowiedzi.

A wszystko na konkretnych przykładach z mojej 20 letniej działalności w branży kwiatowej, w różnych sektorach rynku.

Cena szkolenia – dwa dni – 650 zł (brutto), jeden dzień – 350 zł (brutto).

UWAGA – za wcześniejsze zgłoszenie (przesłana deklaracja i wpłata) na dwa tygodnie przed rozpoczęciem szkolenia – rabat 100 zł.

Chętnie odpowiem na pytania, telefonicznie lub mailowo, kontakt – 601375900, a.dabrowski@florand.com.pl.

Metody szkolenia:
Interaktywny wykład poparty praktyczną ilustracją umiejętności i wskazaniem ćwiczeń do osiągnięcia profesjonalizmu połączony z przykładami z życia i rynku kwiatowego.
Ćwiczenia indywidualne i grupowe – ćwiczenia „rozgrzewające” umysł i wprowadzające do tematu.
Sytuacje symulowane – scenki handlowe – dla analizy i zilustrowania narzędzi oraz konkretnych reakcji klientów.

Zainteresowanych szkoleniem prosimy o przesłanie deklaracji uczestnictwa na adres wsparcieflorystow@gmail.com. Deklaracja uczestnictwa do pobrania na końcu artykułu.

Szkolenie poprowadzi: Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Studia zakończył obroną pracy magisterskiej na temat “Uwarunkowania innowacyjne rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie Florand”. Czas studiów to dla niego wspaniałe doświadczenie, gdzie mógł swoje dotychczasowe działania przedsiębiorcy uzupełnić wiedzą zdobywaną na wykładach i ćwiczeniach.

Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni, rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni, obecnie wdraża własny projekt kwiaciarni franczyzowych Bukieciarz. W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import w firmie Florand. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florystyczna i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej.

Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas kilkunastoletniej działalności w biznesie kwiatowym. Świadczy również profesjonalne usługi treningu osobistego dedykowane przedsiębiorcom działającym w branży kwiatowej. Przygotowuje strategie rozwoju przedsiębiorstw branży kwiatowej. Przeprowadza teoretyczne szkolenia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Prowadzi badania i analizy rynku kwiatowego. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na ForumKwiatowe.pl i w czasopiśmie NDiO – Flora.

Przedstawiona powyżej oferta to gwarancja profesjonalnego przekazania wiedzy teoretycznej i praktycznej, opartej na wieloletnim doświadczeniu w polskiej branży kwiatowej. Każdy uczestnik szkolenia uzyska wiele prostych rad oraz odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczących działania przedsiębiorstwa w bardzo konkurencyjnym otoczeniu. Przedstawiane w szkoleniu strategie oparte są na przykładach przedsiębiorstw florystycznych polskich i zagranicznych.

Formularz Zgloszeniowy – KWITNACE PRZEDSIEBIORSTWO

Formularz Zgloszeniowy – KWITNACE PRZEDSIEBIORSTWO

Andrzej Dąbrowski

Konsultant w biznesie florystycznym

Share this Post

O Autorze

Andrzej Dąbrowski

Facebook Twitter

Andrzej Dąbrowski – magister ekonomii. Urodził się, mieszka i pracuje w Bolesławcu. Wżenił się w biznes florystyczny w 1994 roku i w związku tym pozostał do dzisiaj. W międzyczasie ukończył Akademię Ekonomiczną we Wrocławiu w zakresie zarządzanie przedsiębiorstwem. Działalność w branży kwiatowej zaczynał od prowadzenia kwiaciarni , rozwijając firmę do sieci kilku kwiaciarni (Bukieciarz, Amazonia, Kwieciarnia). W między czasie rozwinął sprzedaż hurtową i import pod marką Kwiatostan. Kolejnym etapem rozwoju w branży było stworzenie ośrodka szkoleniowego Akademia Florysty i pracowni florystycznej Party Flowers. Wszystkie stworzone marki to obecnie gotowe koncepty franczyzowe, które mają za zadanie ułatwić rozwój lub rozpoczęcie biznesu w branży florystycznej. Zajmuje się praktycznym zastosowaniem wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem florystycznym. Obecnie świadczy usługi doradcze i szkoleniowe dla firm z branży kwiatowej w oparciu o szeroką, praktyczną i teoretyczną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, zdobytą podczas dwudziestopięcioletniej działalności w biznesie florystycznym. Swoją pasją, wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się pisząc artykuły o biznesie florystycznym publikowane na forumkwiatowe.pl, w czasopiśmie NDiO - Flora i Florysta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.